söndag 4 april 2010

BILDER, BILDER, BILDER

Okej, nu har jag fräschat upp bloggen lite med en ny presentation av mig själv (till vänster).
Jag ska även byta profilbild nångång snart, samt försöka dela upp inläggen i olika kategorier.

Jag kommer inte att vara lika aktiv med bloggandet nu som jag varit tidigare (med upp till 5 inlägg/dag), utan jag kommer att ta det lite lugnare. Men minst ett inlägg/dag ska jag nog få ihop. Jag har liksom tappat intresset lite för att skriva, men det är nog bara tillfälligt. Jag uppdaterar oftare sen då jag fått tillbaka blogg-lusten.

Jag har i alla fall haft en bra påsk-helg. Jag har mått ovanligt bra domhär senaste dagarna faktiskt. Äntligen får man väl säga!

Nu ska jag mumsa i mig ett chokladägg, och passa på att bjuda er på lite bilder som jag äntligen lagt in från telefonen till datorn. Bilderna är allihop tagna i januari, februari och mars. Enjoy!

Alecia invigde min nya säng i januari.

Detta var strax efter att min vän Nattis klippte lugg åt mig, i januari.
 
Här syns ett tydligt "spår" efter min förlamning: Munnen dras åt ett håll, oftast mot den friska sidan (åt höger i mitt fall) eftersom musklerna är starkare där. Men på denna bild dras munnen åt vänster, vilket jag inte riktigt förstår varför.. Är bilden spegelvänd, eller är det bara ett gott tecken?
 
Alecia sitter på sitt favoritställe i bilen: Mitt framför digitaltavlan. Jag och Roy lät henne var där en gång då vi körde i byn. Annars har jag henne alltid i buren, såklart.
 
Pappa fyllde år den 23 januari.
 
En bild från februari, där jag har min favorittröja med puff-ärmar.

Bild från mars, då jag och Roy var och "vattnade" biffkorna.
 
Lillasyster Heidi är ute och leker med Smulan och Alecia. Här hade Alecia smitit ut tillsammans med Smulan, därför är hon bara löst. Vi tog in henne strax efter detta. Eftersom hon är innekatt (och dessutom döv), så har vi alltid sele och koppel på henne då vi går ut med henne.
 
I mars fick vi en ny liten ögonsten i biffko-hagen.
 
..och en av korna var så nyfiken att hon klev över elstängslet och kom fram till mig och ville ha vatten i en egen liten hink :']

Detta var alltså bilder från min telefon, därav den dåliga kvaliteten.

Ha en skön kväll! 

7 kommentarer:

  1. no offence men 1 inlägg per dag är mer än nog.

    SvaraRadera
  2. Du MÅSTE ju inte läsa min blogg om du inte vill?! Och så himla FEGT av dig att vara anonym och inte våga stå för vad du tycker!

    SvaraRadera
  3. säkert "J" ^^, man böv ju int läsa..

    SvaraRadera
  4. skulle du inte lägga ner bloggen? Förvirrad..

    SvaraRadera
  5. Jag var arg, och skrev det. Jag ångrade mig så fort jag lugnat ner mig, och kommer definitivt att fortsätta blogga! :]

    SvaraRadera
  6. naaw va söt alecia :)

    SvaraRadera