fredag 8 mars 2013

Slutkörd

Ja, jag känner mig helt slutkörd, har känt så hela veckan. "Men nu är det ju fredag, så får du vila i helgen sen".. Nej, det får jag inte. Föräldrarna fick några dagars semester, så dom sticker iväg på en välbehövlig & välförtjänt mini-semester över helgen ner till Nådendal, och avbytaren som skulle ha hand om fähuset under tiden gick och blev sjuk. Såklart. Och ingen annan kan komma. Så dom skickar dit en tjej som studerar nåt inom djurskötsel eller liknande, som ska mjölka korna och göra lite annat smått. Men det är ju skitsvårt att komma till ett helt nytt ställe och försöka komma ihåg allt och lära sig allt nytt, helt ensam. Så jag ska vara i fähuset och mocka skit, köra in gräs med trucken, mata småkalvar, osv, och helt enkelt finnas där om det är nåt som tjejen undrar över och behöver hjälp med. Så, varje morgon & kväll, med start nu ikväll och fram till söndag, så ska jag vara i fähuset och jobba. Inget fel med det, men jag skulle verkligen behöva få vila lite..

Nå, nu måste jag göra mig klar för ännu en praktikdag. Vi hörs senare!

Upd. Avbytare är fixad till fähuset, så jag behöver inte ha huvudansvaret i alla fall. Skööööönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar