torsdag 15 juli 2010

DETTA KOMMER ATT BLI EN DYR DAG

Godmorgon! Idag är jag ledig från jobbet, så då ska jag åka iväg till veterinären med Alecia för sterilisering. O sen, medan hon ligger på operationsbordet, så far jag & Roy till Kokkola i jakt på rullskridskor. Jag hoppas vi hittar varsitt par, så att vi kan börja rulla tillsammans =) Jag har ända sen jag var liten velat äga ett par "rullare". Sen återstår det bara att se om jag ännu har såpass bra motorik så att jag klarar av att stå upp med dem ^^ Men om jag klarar av skridskor så borde jag väl klara av rullskridskor också.. Eller? Nåja, övning ger färdighet, o jag ger ju inte upp i första taget, så nog ska jag bli bra på det här också =)
Sen måste jag inhandla lite knäskydd & sånt också. Oj oj vilken dyr dag det här kommer att bli... Men jag kommer antagligen att vara väldigt nöjd ikväll också. Så länge allt har gått bra hos veterinären vill säga..! Det ska bli kul att se hur Alecia beter sig då hon börja vakna upp ur narkosen, om hon drar sig baklänges utefter golvet (som en av våra andra katter gjorde efter steriliseringen) eller om hon bara kommer att se allmänt full ut.. Dom lär inte kunna kontrollera sina rörelser i början, så man kan få en del skratt =) Nåja, men jag hoppas bara att allting går bra! Jag är redan nervös... Hon är ju min bebis...

1 kommentar:

  1. Om du skaffar rullare så kan vi byri fara ut å rull ilag :) Ja skaffa nämligen ett par ifjol jag men ha int rulla så mycki tå he e tögot ti fara sjölv.

    SvaraRadera