onsdag 16 februari 2011

Var försiktiga!

God morgon! Jag har laddat för en lång dag med en varm dusch samt lite ägg & majonnäs. Lite lunch o en stor vattenflaska är nerpackad i väskan. Vi ska iväg till Vallvik o jobba på en lokal idag, lite tapetsering o sånt. 

O gud vad jag kan bli irriterad! Så fort jag lägger upp nån annons på findit.fi, t.ex. en klänning som jag vill sälja, så är det massor med äckliga gubbar som kontaktar mig som bara är ute efter en sak! Jag blir så äcklad, frustrerad o arg på sånadär människor! Vilken tur att jag inte är lättlurad i sånadär fall.. Inom loppet av ett par timmar igår så var det två stycken, helt olika, som hörde av sig till mig! Den ena jäkeln låtsades va en kvinna som var intresserad av en klänning först, men som visade sig va en gubbe som bara var ute efter nån att "leka" med, o den andra idioten avslöjade sig själv nästan direkt. Samma sak med honom, bara ute efter en sak! Grrrrrrr, jag blir så förbannad på sånadär ÄCKEL!

Tjejer, lova att ni är försiktiga! Ge aldrig ut er adress åt nån okänd person, o svara aldrig på privata & intima frågor! Om nån börjar fråga nåt sånt, så är det antagligen en äcklig gubbe som sitter på andra sidan skärmen o bara väntar på att få utnyttja dig! Var hellre för försiktig, än att säga för mycket. Kom ihåg, ni är värdefulla o ska vara rädda om er! ♥ 

Nu måste jag göra mig klar, ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Du skall annmäla dedär till dom annsvariga på findeit. De går ju att få reda på vem det är via ip addressen. Eller så annmäler du till polisen så får dom ta tag i snuskgubbarna. De kan ju vara vilka pedofiler som helst som gör sådär. Ush å fyy för snuskgubbar! :/

    SvaraRadera
  2. Tack fö lyckoönskninga! Ja tror no att e gick heilt okej :)

    He gällder verkligen att vara på sin vakt me såndi. Tå he e så undelit att e int finns na sorters gräns hos vissa människor! Man blir så äckla å arg!

    SvaraRadera
  3. De går ju att få reda på vem det är via ip addressen = skitprat

    SvaraRadera
  4. går visst att ta red på vem det är via ip-adressen men inte för vem som helst. Men via internetleverantören får nog tex polisen reda på vem det är. Taskigt att såna där saker händer på vårt lokala find-it :(

    SvaraRadera