måndag 7 mars 2011

Pust

Usch vad nervös jag var innan intervjun, jag bara skakade. O jag skakar lite än t.o.m. Intervjun drogs på finska o bredvid mig hade jag några finska & tvåspråkiga tjejer & killar som också sökte jobbet. O där satt jag, o kämpade med att försöka förstå vad som frågades. Gud vad jag kände mig liten där ett tag... Jag förstår finska rättså bra, men då jag själv ska öppna munnen o säga nåt på det (in)hemska språket så är det värre.
Ja ja, jag ska inte älta detta mer nu, jag får veta nästa vecka hur det gick. Lite stolt kan jag ju ändå vara över att det var över 1700 personer som sökt jobbet, o jag var en utav de få som blev utvald till intervju. Jag håller bara tummarna att det gick vägen... Ni får veta sen vart det var jag sökte ifall jag får jobbet :) 
Jag körde på en enkel & stilren outfit dagen till ära. Skjorta, kofta och ett par mörkblå jeans med läderbälte, och lite snygga ringar & armband. 

4 kommentarer:

  1. Vart har du sökt? :)

    SvaraRadera
  2. Shit vad modigt! Jag pratar bra finska men det är jättejobbigt när man har tvåspråkiga i närheten tycker jag. Tror jag kan gissa vilket jobb du sökte :) får se om jag har rätt..

    SvaraRadera
  3. Anonym} Det säger jag inte förrän jag vet om jag fått jobbet. :)

    SvaraRadera
  4. Anonym2} Haha, men vad tror du då? :D Nu blev jag ju nyfiken... ;)

    SvaraRadera