måndag 30 maj 2011

Det är otroligt viktigt att få prata ut

Jag kom just hem från ett litet "möte", eller ett samtal angående en grej som jag lidit mycket av den senaste tiden. Jag har alltid varit noga med att få prata ut med nån om det är nåt som jag oroar mig för, nåt jag funderar mycket över, eller nåt jag lider av. Det är så otroligt skönt att få prata ut med nån som verkligen lyssnar, o som man vet att inte för det vidare. Att det hålls mellan honom/henne och mig, det är viktigast. Så nu har jag fått lätta mitt hjärta lite o känner att jag mår bättre då jag fått berätta för nån. Ser framemot nästa samtal, då vi förhoppningsvis ska börja ta tag i saken.

Nu sitter jag o väntar på att min Jenny ska komma hit. Vi ska tillsammans iväg på Mary Kay-möte om ett par timmar. Det är mitt första möte, så det ska bli superroligt & spännande!
Sen far jag raka vägen hem till Kovjoki. Imorgon & på onsdag ska jag möblera & inreda Marias & Heidis rum, så jag har två långa & tunga dagar framför mig. Men det ska bli superkul, jag älskar att inreda & greja! Måste dock be om lite hjälp med möbleringen eftersom både knäna & ryggen är rättså slutkörda på mig just nu. (Dock om jag känner mig själv rätt så ber jag väl inte om hjälp ändå, jag skuffar nog runt möblerna själv så att svetten yr...) När ska jag lära mig att det nog är tillåtet att be om hjälp ibland...?! Suck, haha.

Nu ska jag ringa ett samtal (har ringt säkert 8 gånger till samma ställe idag, men dom svarar inte!!) o så ska jag leta efter nå passande kläder att ha på mötet. O så kommer nog Jenny närsomhelst nu :)
Jenny & jag förra sommarn  
  
Jag har förresten fått en hel del kommentarer & frågor, jag tar itu med dem imorgon. Hinner inte nu. Hoppas det är okej :) PUSS på er!

6 kommentarer:

  1. Du, vi sko verkligen måst råkas nating!

    SvaraRadera
  2. håller med om att det är bra att kunna tala ut om saker. Dock är jag själv väldigt dålig på det :D

    SvaraRadera
  3. vill tipsa om ett sommarjobb. Läste just på facebook att Nabben i maxmo behöver folk. Öppnar i mitten av juni.

    SvaraRadera
  4. Nabben öppnar 18.6. men saknar ännu duktig personal. Fler behövs! Är du intresserad eller vet om någon: kontakta Johan 0400 230009.

    SvaraRadera
  5. Nästa helg har jag fullt upp men in i vikon har ja int alls na planer ännu förutom fotbollsträninga på torsdakväll, så vi sko no kuna bok in en dejt tå! :) Na skillna på dag?

    SvaraRadera
  6. Tack! :)

    Tisdag 7 juni blir bra bara he e på dan fö di drar igång sommarzumba jär i Purmo på kvälldi så.. :)

    SvaraRadera