lördag 12 november 2011

Plikten kallar

Jag har ändrat om lite här på bloggen som ni kanske sett. Lite typsnitt och så. Jag har även planer på hur jag skulle kunna ändra om lite ytterligare, men det kanske jag måste få lite hjälp med, är inte så bra på detdär med koder och sånt.

Nu ska jag städa, diska och tvätta! Så fort Roy kommer hem från jobbet så far vi iväg norrut, till Kovjoki och Sandsund.
 
Så länge jag donar på här så får ni en bild som jag ännu inte visat, och en låt som jag lyssnade mycket på för ett par år sen! 
   


Fotograf: Linda Sjölund.
 
 

11 kommentarer:

  1. Fina bilder, synd bara att det inte är dig de föreställer. :)

    SvaraRadera
  2. till anonym vill jag först säga: om det inte är sara, vem e det då? bilden hade knappast varit bättre om du varit där va? detta är sara och ingen annan! :) om inte bilden hade varit redigerad hade det fortfarande varit precis samma sara där! PUNKT


    sen till dej sara sku ja säga att de e ju inte koder på blogspot så de e ju bara att ändra färger å sånt, teman osv. ändra bakgrunden till lite mörkgråare ton så skulle det passa riktit bra med headern :)

    SvaraRadera
  3. Du ser inte ut som på bilderna, varifrån kom till exempel den där porslinhuden? Titta fast på bilden där du har den röd-blå rutiga skjortan så ser du varj ag talar om. Var är alla dina prickar? Bilden är redigerad till max så att du det inte företsller dig längre plus att din ansiktsform inte stämmer på en del bilder.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med den tidigare anonyma. Sara. Tyvärr ser du inte ut sådär, men var glad hur du ser ut istället. Du har ju pratat en hel del om dagens ideal och med dessa bilder visar du att du håller på fogar dig till dem.

    Och Linda du vet hur sara ser ut och den bilden är inte samma som denna.

    SvaraRadera
  5. Anonym 2&3} Att huden är "utjämnad" ändrar väl inte på mitt utseende? Och ansiktsformen eller kroppsformen överhuvudtaget är absolut inte ändrad! Jag är alltid noggrann med att påpeka det varje gång jag blir fotograferad; Att dom får ändra färger och allt sånt, men ändra inte på hur jag ser ut.
    Linda blir ju också sårad av att ni påpekar att hon redigerat mitt utséende! Alltså har ni ens sett mig i verkligheten då ni kommer och påstår att jag inte ser ut sådär?! Det är klart att ansiktet ser olika ut från olika vinklar!
    T.ex. den här bilden är ju fotograferad snett uppifrån, då ser ansiktet självklart annorlunda ut än om man fotograferar rakt framifrån eller underifrån.
    Jag vet ju själv hur jag ser ut, och om nån skulle gå och redigera mitt utséende så skulle jag självklart säga ifrån, och allra minst publicera en sån bild!

    SvaraRadera
  6. Formen på ditt ansikte så ändras ju på grund av olika vinklar, sant. Men jag har sett dig i verkliga livet, och bilderna är verkligen redigerade. Men det är ju upp till var och en vad man visar och inte och vad man lägger upp :) Men det kan ingen säga annat om, bilderna är bra tagna redigerade eller inte! Dehär andra anonyma verkar ju endå vara lite "bakom flöjti" För inte skulle jag heller vilja lägga upp oredigerade bilder ;) De verkar mest bara vara små omogna typer.

    SvaraRadera
  7. Sabina} Jag redigerar aldrig mina bilder själv! De enda som är redigerade är de som Linda tagit. O mitt utseende är INTE redigerat, det sku jag aldrig gå med på! Jag pendlar mycket i vikt, o då ändras ju min ansiktsform också..

    SvaraRadera
  8. Även fast din hud bara är utjämnad så är bilden redigerad. Och i detta fall är detta ju en porträtt bild och ditt utseende är redigerat även fast det bara är att huden är utjämnad, klarare och vitare ögon och glansigare hår. Så att säga att ditt utseende inte är redigerat så är en aningen fel i mina ögon. Men det är bara småsaker att tänka på, eftersom bilderna är fina och du har varit ett bra "motiv". :)

    SvaraRadera