fredag 9 november 2012

Lättar på hjärtat lite

Idag har jag jobbat med slutarbetet hela dan. En massa krångel pga. andras felmätningar har jag hållit på med, så till synes har det inte hänt sådär jättemycket dock..

Jag är så arg på folk som inte uppskattar då man ställer upp för dom. Knappt ett tack för skjutsen får man, och allra minst en glad min kan dom ge en. Bara skit mot ögonen hela tiden. "Du lägger dig i precis allt!" Nej, det gör jag inte! Även fastän jag har svårt för att va tyst så kniper jag igen så himla länge emellanåt innan jag protesterar. Men sitter ni där och pratar skit och säger orimliga saker så är det klart att jag lägger mig i och säger ifrån.

Säger nån nåt elakt åt mig så finns det två alternativ, och det beror på vilket humör jag är på. Antingen skrattar jag och säger nånting snällt (och väldigt provocerande) tillbaka, eller så ger jag samma medicin tillbaka plus lite till. Väljer jag det första alternativet så brukar folk oftast bli tysta, lite snopna kanske. Väljer jag det andra alternativet så är jag världens största bitch, jag får höra "jag hatar dig" och så fortsätter skitpratet bakom ryggen.

Varför? Jag har faktiskt svaret på det själv, och jag vet exakt vad jag kunde göra för att få det att sluta, men det tänker jag inte göra. Jag tänker fortsätta va mig själv, för jag tänker inte ändra på mig bara för att ni inte gillar mig.

Ni ogillar mig för att jag:
..vet var jag står
..alltid håller fast vid min åsikt
..aldrig vänder kappan efter vinden
..är otroligt envis
..vet vad jag vill
..har en åsikt om allt
..har otroligt lätt för att skratta
..och lika lätt för att bli arg
..står för rättvisa

För att ni ska gilla mig så borde jag:
..vara osäker på mig själv
..ändra min åsikt utefter vad andra tycker
..alltid hålla med alla andra
..alltid va neutral, bara skratta då andra skrattar

Visst har jag saker jag kan förbättra, det har vi alla, men jag tänker aldrig ändra på min personlighet och mina värderingar. Jag är alltid mig själv, och gillar ni det inte så är det er förlust. Jag klarar mig bra utan skitstövlar i mitt liv!

Sådär, nu har jag lättat på hjärtat lite.

Snart kommer Roy hit, så nu ska jag duscha och göra mig klar, för sen far vi direkt till Sandsund.
Be-happy-love-love-yourself-pink-quote-favim-com-301088_large
weheartit.com

1 kommentar:

  1. Gillar att du kan stå för vem du e, å är dig själv! Du e bra!

    SvaraRadera