måndag 17 januari 2011

MATILDA -THE MOVIE

Detta är en film som jag såg många gånger då jag var liten. Om ni inte har sett den så borde ni verkligen se den! O även om ni har sett den så är ju detta absolut en film som man kan se fler gånger. Den är från 1996, så rätt gammal är den ju, men vad gör det?

"Story of a wonderful little girl, who happens to be a genius, and her wonderful teacher vs. the worst parents ever and the worst school principal imaginable."

Jag blir lika frustrerad och skadeglad varje gång jag ser den. Haha, kolla själv så fattar ni! :}
(Filmen är uppdelad i 9 klipp, se dem efter varandra i den ordning som de ligger här på bloggen, o berätta gärna åt mig sen vad ni tyckte! O om ni tycker att den verkar tråkig i början.. Ge den en chans! Den blir bara bättre o bättre mot slutet! :})
 









4 kommentarer:

  1. Nu tänkte jag stjäla 5 sekunder av ditt liv. ;) Har du lust att klicka in dig här http://madeinjapan.nu/2011/january/nominerade-til.html#comment och skriva BROWNSUGAR i kommentarsfältet? Det går supersnabbt och om jag vinner så har du chansen att vinna en present av mig :D PUSS!

    SvaraRadera
  2. Tycker också om turkost! :D

    ÅÅH den filmen.. usch fick typ mardrömmar av den. Men vad grymt att du lagt upp alla klipp! :) Blev sugen på att se den igen.

    SvaraRadera
  3. Tänkt sejnast igår att ja sku måsst si matilda igen, fö ja så på an varenda dag då ja va mindre. Åså klickar man in sig på din (underbara) blogg o sir dehe!! hihih... mera sånt!

    SvaraRadera
  4. Anonym} Vilken tur du hade då haha :D Tack sötnos!

    SvaraRadera