söndag 31 oktober 2010

JAG UNNAR MIG DET JAG ÄR VÄRD

Efter dom goda resultaten som måttbandet visade så tyckte jag att jag var värd lite kladdkaka på LCHF-vis. Den var lagom kladdig o god, men inte för god. Det är bra så att man inte trycker in halva kakan på en gång, haha ;) Roy tyckte att den var riktigt god, så jag får vara glad om det finns nåt kvar av den då jag kommer hem från skolan imorgon ;)
 

  
Kladdkaka på LCHF-vis:

100 gram osaltat smör
100 gram mörk choklad, minst 70%
1 dl vispgrädde
2 ägg
(1 vaniljstång)
(1 msk kakao)

Servera med vispgrädde och hallon.

Gör så här:
1. Smält smör och choklad ihop och tillsätt sedan grädden.
2. Vispa äggen fluffiga. Häll ner chokladsmeten i äggen.
3. Tillsätt innanmätet av vaniljstången och kakaon o blanda väl.
4. Häll i form. Grädda 10 minuter i ugn på 200 grader.
5. Låt kakan svalna, bäst blir den när den stått i kylen några timmar.

Servera med mycket grädde och gärna lite hallon!
_____
Nu ska jag kolla klart Ensam mamma söker, o sen ska jag o gubben kolla Beck -Flickan i jordkällaren tillsammans.

Imorgon har jag skola från 8-15, o sen har jag lite ärenden att uträtta, så jag tidsinställer lite inlägg så att det inte blir så dött här under morgondagen.

Ha det så bra nu, så hörs vi imorgon då jag kommer hem! Puss puss {}

2 kommentarer: