måndag 22 november 2010

GOOD NEWS!

Jag måste bara berätta, att jag har blivit godkänd till att åka på rehabilitering till ett ställe i Spanien, en svensk klinik. Dom har t.o.m. välkomnat mig dit :D Enda problemet är att det är s-v-i-n-d-y-r-t. Jag skulle aaaldrig ha råd att åka dit o betala allt själv, det skulle bli många många tusen € för en månad! Det finns dock möjlighet att söka stöd hos FPA, olika fonder & stiftelser, som då skulle betala största delen av resan och vistelsen där. FPA har nekat till att bidra (surprise!) o nu har jag inte fått tag på nån annan, än.. Jag ska fortsätta mitt letande då jag kommer hem idag, o om nån av er vet nåt om detta så får ni gärna ge tips på vart jag kan söka om stöd för rehabilitering utomlands. Jag har såklart fått en del tips utav läkare osv, men vissa är tydligen svåra att få tag på. O det är sjukt mycket svårare att slippa iväg på sånt här från Finland, än vad det är från t.ex. Sverige. I Finland är detta ganska nytt, för ett antal år sen var det inte ens möjligt! 

   
Jag hoppas på en månad i Spanien i vinter, hur underbart skulle inte det va? Dock skulle jag ju inte åka dit med syftet att sola & bada, utan huvudsaken är ju att jag ska få rehabilitering & komma hem som en ny människa, utan mina kvarstående men efter förlamningen! Men såklart skulle jag ju passa på att försöka bli lite brun medan jag är där, annars vore jag ju dum, haha. Men som sagt; Huvudsaken är rehabiliteringen!
O jag har fått lov från skolan, att om jag får möjlighet att åka så får jag göra det. Det jag missar i skolan får jag arbeta in vid ett senare tillfälle.
Så nu hänger det bara på att jag hittar nån stiftelse eller liknande som vill betala min resa ;)

Wish me luck 
 
Bild lånad från google.

2 kommentarer: