torsdag 30 december 2010

BABBEL

Godmorgon! Nu mår jag bättre! Jag sov tillsammans med Maria i Robins rum inatt, eftersom han är borta hos en kompis. Robins rum är också mitt gamla rum, som jag hade då jag ännu bodde hemma, så det var rätt mysigt att sova där nu :} I morse innan jag steg upp så låg jag o tänkte tillbaka på högstadietiden. Det var en sjukt jobbig tid för mig, o kanske värsta tiden i mitt liv. Troligtvis värre än min tid som förlamad. Sorgligt men sant. Nåja, det var inte det jag låg o tänkte på, utan jag försökte få fram dom bra stunderna från min tid i högstadiet. O det bästa var nog Kulturkarnevalen som jag var på på sjuan eller åttan, och då jag fick äran att vara lucia i nian.

Det går inte att beskriva hur roligt jag hade på kulturkarnevalen i Grankulla. Jag hade valt "clown-linjen" där man kunde va hur konstig som helst utan att nån brydde sig. Så jäkla skönt! Det var så befriande att vara där, jag fick umgås med helt nya människor som jag aldrig hade sett förut, o ingen visste vem jag var. O så hade vi sjukt roligt på lektionerna. Dom där dagarna skulle jag utan tvekan vilja uppleva igen! Jag kommer inte ihåg hur länge vi var där, men det var väl 2-3 dagar bara, o det var alltför kort tid! Ett par veckor hade suttit fint.

O det där att jag fick vara lucia i nian, ja det var ju helt ofattbart! Jag var lycklig, samtidigt som jag var livrädd att bli utskrattad av "mobbarna". Tänk att dom kunde dra ner mig så. Men det jag kommer ihåg bäst från då jag stod där på scenen, var då jag sjöng solo o lärarna grät. Det var en obeskrivlig känsla!

Nää, nog pratat om såntdär nu..

Idag ska jag vara hemma i Kovjoki nästan hela dan, städa, ta hand om djuren & laga mat åt ungarna o sånt så länge mamma är iväg o shoppar med Janina & Heidi. Sen ikväll far jag till Sandsund, så får vi se vad jag & gubben hittar på.

Två dagar kvar av detta år, nyårsafton imorgon o vi har inte en blekaste om vad vi ska göra! Utgång? Kanske.
Vad ska ni göra på nyårsafton? 
  

1 kommentar:

  1. Undrar om någon överhuvudtaget njöt av sin tid i högstadiet, jag skulle inte vilja uppleva det igen fast jag skulle få betalt. Usch =/

    SvaraRadera