lördag 5 februari 2011

BESÖK & LCHF

Hittills har jag haft en fullspäckad & rolig dag (därav den dåliga uppdateringen). Jenny sov ju som sagt här inatt, o då hon for hem så kom Sussu hit. O nu har hon också farit, så nu sitter jag här ensam med datorn i famnen o väntar på att Roy ska komma hem.

Det känns som att jag snart ska rulla ur soffan, för jag har ätit sjukt mycket onyttigheter denna helg! Pizza, chips & choklad för att bara nämna några saker. Men en liten promenad tillsammans med Jenny blev det ju idag, så liite bättre känns det ju i alla fall :}

O för er som inte listat ut det redan; På måndag börjar jag med Lchf!! O den här gången är det blodigt allvar, haha. Nu ska inget få mig att sluta! Jag kommer såklart att dela med mig av recept & tips, o så får ni följa med hur det går! Men jag ska inte skriva för mycket om detta, men det kommer nog att nämnas på ett eller annat vis varje dag.
Nåja, så nu får jag förbereda mig på världens huvudvärk & illamående hela inkommande vecka. Underbart! Men sen kommer jag att må såå bra, o inget slår det!

Nu kom Roy hem, o jag ska försöka dra med honom till butiken för att handla lite Lchf-mat. För imorgon hade jag tänkt ligga i soffan hela dan, utan att göra nånting alls! Får se om det lyckas ;}

Ikväll kommer storasyster & hennes sambo hit, så det bli tredje besöket för min del idag. Men alltid kul med gäster! :}

Vi hörs ikväll 

3 kommentarer:

  1. om du använder mandelmjöl så kan jag tipsa om att mm har specialpris på det just nu, till slutet av månaden om jag inte minns fel. vi har annars oxå billigast pris på det, men just nu är det "super"billigt, 1o.9o tror jag det var! (annars ligger det väl på över 13€)
    och lycka till! jag ska själv fortsätta igen med lchf snart...

    SvaraRadera
  2. Tycker det är kosntigt att du mår så dåligt varje gång du börjar med lchf, jag menar hur mycket socker måste inte du äta i vanliga fall då? om du får såna abstinensbesvär alltså

    SvaraRadera
  3. Anonym} Ja, jag äter rätt mycket socker i vanliga fall. Men hey, socker finns i det mesta nuförtiden! Men så får vi inte glömma att det varierar från person till person hur pass dåligt man mår då man gör en drastisk förändring också. Jag är rätt känslig för förändringar, så jag har väldigt lätt för att få huvudvärk & illamående.

    SvaraRadera