tisdag 15 februari 2011

Bussj*vel / Klumpeduns / Lyckorus

Hej på er! I morse på väg till skolan var jag med om en nära-ögat upplevelse. En buss svängde ut mitt framför mig utan att jag var beredd, så av ren reflex svängde jag tvärt åt vänster, ut på motsatt körfil på fel sida av refugen!! Jag hann inte ens tänka, jag bara gjorde det. O det räddade mig. Tur bara att ingen kom emot just då! Det var halt som fasiken o jag hade inte haft en chans att stanna. Jäkla busschaufförer, dom tror att dom äger hela stan!

Sen då jag kom fram till skolan så fortsatte jag med tapetseringsprovet. Höll på med nästsista våden, o så skar jag mig rejält i fingret. Jag hade precis bytt blad i kniven, så den var sylvass o det blev ett härligt sår. Det rann blod, ner på tapeten och in i tröjärmen. Det droppade på golvet, o jag hade händerna fulla med blod. Jag blev omplåstrad av läraren, o efter att det blött igenom flera plåster så blev det så småningom bättre. Jag hade ju tagit min blodmedicin två timmar före, så bloden var supertunn, o det tog länge innan det slutade blöda. Jag kände mig lite handikappad (mer än vanligt) resten av dagen, men jag fick ändå bra resultat i tapetseringsprovs-bedömningen. På skala 1-3 fick jag vitsord , så jag är supernöjd! :}

Då jag kom hem ringde jag hyresvärden, o jag får renovera om vår lägenhet!! Åh jag är så glad :D Jag ska tapetsera om sovrum & vardagsrum, fixa upp köket, o lägga nytt golv med mera, med mera! Det kommer att bli så himla fint :D Jag längtar till april då jag får börja!!

Nu ska jag mixa ihop en smoothie åt mig o slå mig ner igen o läsa lite bloggar. 

4 kommentarer:

  1. Hur menar du med att den svängd ut framför dig? Från en annan gata eller?

    SvaraRadera
  2. körde du inne i en stad så har bussar förkörsrätt oavsett om det kommer någon bil så har bussen rätt att svänga ut rakt framför en bil.

    SvaraRadera
  3. Anonym} Den stod stilla bredvid vägen o släppte av/tog upp folk. O den blinkade inte utåt, så jag tänkte att jag hinner åka förbi innan den svänger ut. O då jag var bredvid bakändan på bussen så svänger den ut utan förvarning! Hade jag inte reagerat så snabbt som jag gjorde så hade jag hamnat under bussen.

    Jag vet att bussar har "förkörsrätt" i stan, men den här jäveln blinkade inte ens!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett lyckat yrkesprov! :)

    Bussan e lömsk jo, man veit allder om di tänker sväng ut ellder int, men vilken tur att du hända reager så snabbt som du gjor!

    Kram!

    SvaraRadera