fredag 11 februari 2011

Grönsaker med dipp / En helt ny människa


Åh, detta ska jag ha ikväll! Minus morötterna. Dom växer under jord, så dom får jag inte äta. Men gurka åtminstone, o så får vi se om jag hittar nåt annat jag kan göra till stavar. O så ska jag köpa gräddfil som jag kryddar själv sen, hoppas det blir mumsigt!

Jag kom just ur duschen, så håret är blött än. Men jag använder aldrig hårfön, låter det alltid torka av sig självt, så det lär ta ett tag innan jag kan gå utanför dörren än. Men så fort håret är torrt, så ska jag släpa med Roy till posten för att hämta ut mitt Avon-paket. Jag kan inte bära det själv idag, eller kan & kan.. Klart jag kan. Men jag väljer att inte göra det eftersom det väger en hel del, o jag är ju inte riktigt i toppskick än. Så då får gubben agera bärhjälp :D 

Jag känner mig förresten som en helt ny människa efter att jag fräschat upp mig lite. Först tog jag ur några hårslingor som jag placerat lite fel så att vaxet syntes, sen hoppade jag i duschen, tvättade håret & peelade ansiktet, o nu har jag smort in ansiktet med en lättfärgad ansiktskräm, smort in händerna med en fet handkräm, lagt läppomada på mina torra läppar, o snart ska jag fixa mina naglar.

Sen kanske håret är torrt så att jag kan börja söka mig mot posten. :)

2 kommentarer:

  1. Hör nu på dig själv.. "Morötterna växer under jord, så dom får jag inte äta"... Låter det riktigt vettigt att leva efter en sådan (rent ut sagt löjlig) diet när man är i din ålder och borde ägna tiden åt så mycket annat??

    SvaraRadera
  2. Anonym: Har du ingen annan du ska hacka på eller? Hon väljer väl själv vad hon kan vill och orkar äta?!!!! Har inte du mkt i din ålder att göra, som att sluta mobba folk?


    Ser gott ut med dipp och grönsaker. :) Jag får ju inte riktigt heller äta morot, men i vissa dieter får man äta morötter ändå för torts att det är kolhydrater så är de sådant som man förbränner jätte snabbt, så om du verklugen är sugen på det så är det helt lugnt att äta det :):) Blomkål med dipp är med mumsigt :D:D:D Löve it. Och den med lök och paprika dipp är god, testa den :D:D

    SvaraRadera