fredag 4 februari 2011

IDIOTER!!

Hej! Förlåt för att jag inte har uppdaterat, men jag har verkligen haft fullt upp fram tills nu. Nu kunde jag äntligen sätta mig ner, medan jag väntar på att Jenny ska dyka upp.
Hon kommer väl snart, o då ska vi fara iväg o handla massor med godsaker åt oss till ikväll. Jag har redan handlat hem en del från Lidl då jag & Roy var dit idag. Men mer ska vi ha! För den här helgen ska jag verkligen frossa i allt som jag är det minsta sugen på, för fr.o.m. måndag är det slut på allt socker! Nån som kan gissa vad jag ska börja med? ;}

Idag har jag verkligen fått två ordentliga träningspass. Det började då jag skulle iväg o sköta. Jag fick sopa, mocka, sopa & mocka innan jag fick fram bilen. Helt sjukt. O så var det höga kanter runt hela bilen som jag tvingades mocka bort för att ha en chans att komma iväg. Men inte nog med det. Då jag skulle hem tillbaka, så var jag heeeelt stuck. Mycket värre än då jag skulle iväg första gången. Så jag tog fram skyffeln ur bakluckan igen o började mocka. O jag mockade & mockade & mockade & mockade.. Försökte köra iväg, men satt ännu fast. Så jag steg ur o mockade mer o var säker på att nu slipper jag nog iväg! Men nej, så jag fick hoppa ur än en gång o mocka. O sådär höll jag på, säkert 6-7 gånger, o under den tiden både körde & gick det folk förbi, men ingen som skulle ha frågat om jag behöver hjälp!! Inte ens dom "stora starka karlarna" kunde ens ge mig en blick, nej dom bara marscherade förbi med blicken rakt fram. O nån tuff kille körde på med en hjullastare fram & tillbaka, men inte ens han kunde stanna o hjälpa. Vilka jävlar!!, sa jag halvhögt o torkade svetten ur pannan o tog i ännu mer o mockade vidare för kung & fosterland! Men bilen satt helt fast. Till slut ringde jag åt Roy o typ skrek i telefonen att "he har gaji massa folk jär förbi, men int nan jävel vill hjälp me!!" O så hörde jag bakom mig "Behöver du hjälp?" Så var det en kvinna som tydligen hade stått o sett genom fönstret att jag höll på explodera, så kom hon o knuffade på. O då hon såg "tuffingen" som kom med hjullastaren än en gång utan att stanna så skrek hon åt honom att "Nu s*tan kommer du hit o hjälper till!!" Så då kom han motvilligt o knuffade på, o då slapp jag iväg. Jag ville knappt tacka honom för hjälpen ens, men jag gjorde det i alla fall. O kvinnan tackade jag så hjärtligt, utan henne hade jag väl stått där o mockat än. Innan hon gick därifrån så sa hon argt; "H*lvetes traktorer som kör på här fram o tillbaka! Dom e så stora o tuffa, men int får dom nånting gjort! Det e deras fel att du satt fast!" O så gick hon.

..Nu ringde Jenny o sa att hon också sitter fast med bilen, o Roy har farit iväg med min bil, annars skulle jag åka dit o hjälpa till. Men jag sa att hon måste ringa igen om hon inte slipper iväg, så tar jag mig dit på ett eller annat vis. Suck med denna snö o dessa värdelösa plogare här i stan!

Nu ringde hon att hon är påväg, så jag ska göra mig klar o springa ner så far vi direkt till nån butik!

Blog you later 
Oldie

6 kommentarer:

  1. Nemen du sku ha komi in och sagt till. Ja had ju nog int så myki för mej här så int vi sku ha komi å hjälpt loss dej :) Såg inte att du satt fast! /Nina

    SvaraRadera
  2. ÅÅh tack gumman! Vad kul att du gillade min teckning! :D

    SvaraRadera
  3. Nina} Jag tänkt faktiskt att om int jag kommer loss NU så kommer jag in ;)

    SvaraRadera
  4. Varför frågade inte DU efter hjälp? Istället för att stå och gorma för dig själv.

    SvaraRadera
  5. Anonym} Värst vad du verkar må dåligt, stackare. Måste ju vara hemskt att känna behov av att sitta o trycka ner andra människor jämt.. Släpp din avundsjuka & bitterhet nu, du kommer såååå mycket längre med det! :)

    SvaraRadera
  6. Nej du jag mår inte dåligt, snarare tvärtom. Du verkade då må dåligt över att du inte fick ut din bil och nu kom jag med ett enkelt tips för att slippa arga upp sig i onödan.

    SvaraRadera