fredag 11 februari 2011

Vi har det för bra

Nu är jag hemma! Jag blev så trött till slut då det blev så mörkt & tyst då alla barnen hade somnat, så jag tänkte somna själv. ;) Tur att Roy hämtade mig sen så att jag inte behövde gå hem. 

Jag känner bara hur min rygg säger ifrån mer & mer för varje dag som går. Måste boka tid hos en massör nästa vecka! Som målare måste man ha sin rygg i bra skick, o det har inte jag nu. Inget är i bra skick på mig just nu förresten. Hela kroppen strejkar. I need a break!

Ja, krämpor hit & krämpor dit, men det är en sån dag idag. Men jag ska inte klaga, inte ens fast jag har orsak. För jag blir såå trött på folk som bara klagar & gnäller över allt & ingenting! Speciellt om man faktiskt har det bra. Jag känner flera stycken som har allt man kan önska sig, men ändå bara gnäller! Dom har en bra utbildning, ett bra jobb med bra lön, inga allvarliga sjukdomar, har pojkvän/flickvän eller man/fru, fin lägenhet/hus, massor med vänner.. Ja, allt man kan önska sig! O ändå bara gnäller dom. Det gör mig så sjuuuukt irriterad, förbannad & ledsen! Byt liv en dag med nån stackare i Afrika som inte har rent vatten eller mat för dagen, ingen utbildning eller jobb, o halva familjen har svältat ihjäl.. Då kanske ni skulle fatta hur bra ni har det! Eller? Nej nu ska jag inte vara sådär, men det är ju fakta!

O ja, alla gnäller. Jag gnäller. Det är okej att gnälla ibland. Men man behöver inte gnälla åt allt. Speciellt inte sånt man inte kan göra nåt åt! Fokusera på det positiva istället, livet blir såå mycket roligare då!

Peace!

9 kommentarer:

  1. Kanske det är din diet som gör dig trött och hängig?

    SvaraRadera
  2. Anonym} Jo, det är det. Plus förkylning o så min superstarka medicin som alltid gör min trött. Men snart borde kroppen ha vänjt sig vid mina nya kostvanor, o då borde jag bli piggare också :)

    SvaraRadera
  3. Du passar verkligen i långt hår, varför sparar du inte ut det?

    SvaraRadera
  4. Stackarna i Afrika borde man tänka på när man slänger mat också!

    SvaraRadera
  5. Anonym1} Tusen tack! :) Jag försöker, men mitt hår är supertunt, så det ser mest bara trashigt ut om det blir för långt, eftersom det då bara blir stripigt. Så då är ju löshår perfekt, eller hur? ;)

    Anonym2} Ja, men ska jag skicka min oljiga kebab på posten till Afrika då eller? Den skulle nog inte va så fräsch då den kom fram ;)

    SvaraRadera
  6. Du kunde ju ha ätit kebaben själv (olja e väl bra i Lchf, FET mat, ellr hur?) Å skickat pengarna du satte på den nya maten istället! :)

    SvaraRadera
  7. Anonym} Jag köpte ingen ny mat, hade kvar hälften av kebaben i frysen ;)

    SvaraRadera
  8. Men i långa loppet gick du på minus med att slänga den, för den hälften du hade i frysen kunde du ha ätit en annan dag istället, när du kmr köpa dig någon annan sorts mat!

    SvaraRadera
  9. Anonym} Exakt vart vill du komma med detta? Har du aldrig slängt bort förstörd mat? Eller vad är det du försöker säga?? Fattar inte poängen...

    SvaraRadera