måndag 25 april 2011

De e mycke nu

God morgon! Jag har slängt in en god frukost, o ska snart gå ut i fähuset o jobba lite. En ko som nyss kalvat har antingen sträckt benet eller drabbats av kalvningsförlamning, så nu ska vi svänga henne så att hon ligger på andra sidan eftersom hon inte klarar av att svänga sig själv. Vi hoppas såklart att det är en sträckning, annars hamnar vi i värsta fall att avliva henne. Usch....
 
Nåja, sen efter det så ska jag laga lite mat o sånt, o sen ska jag träffa Sussu, äntligen :)
Sen efter det har jag tusen saker som ska göras innan jag plockar upp gubben i Sandsund o far vidare mot Vasa. Hoppas jag inte glömmer nåt viktigt nu bara.
 
Jag har lite bilder på mobilen som jag ska slänga upp hit, men eftersom överföringssladden är i Vasa så får ni vänta tills ikväll eller imorgon. Så en fin låt får pyda det här inlägget istället 

1 kommentar:

  1. ojdå! låter ju tungt att vända på en ko :D

    sv; jo, de jobbigt med beslutsångest :D

    SvaraRadera