torsdag 26 maj 2011

My dirty little secrets...

Hej på er! Idag är jag gladare än på länge, för allt är bara såå bra!
Jag tänkte ta och avslöja mina två hemligheter åt er som jag pratat om några gånger. Pampadampampaa....
 
Den första grejen är att jag tar ledigt från skolan en termin. Jag börjar alltså inte i augusti alls, utan börjar först sen i januari istället och skuttar därmed upp allting med ett halvår. Ni vet ju att jag varit helt slut & utmattad dom här senaste månaderna...? Jag har tänkt på det hur länge som helst, pratat med lärare, hälsovårdare & studiehandledare, o nu äntligen är allting klart! Alla tyckte att det skulle va bäst för mig, med tanke på min sjukdom osv, att jag får vila upp mig nu, o jobba med nånting lite lättare i några månader, o sen gå tillbaka till skolan o gå sista året med nya krafter. En stor sten har fallit från mina axlar, o jag ser framemot att få jobba med t.ex. data/kassajobb några månader som inte är lika tungt fysiskt. Jag har redan ett jobb till hösten som jag kanske får, jag ska ringa på måndag o se hur det blir. O så har jag ju ännu en arbetsintervju imorgon som gäller sommarjobb, så allt ska nog ordna sig! Jag har redan fått två sommarjobb, men det ena gäller bara två dagar/vecka (alltså inga pengar att skryta med) och det andra verkade lite mysko, men om jag inte får nåt annat så tar jag dom jag redan fått. Pengar behöver man ju alltid :)
 
Den andra goda nyheten (som jag också hållit hemlig, eftersom det var först nu ikväll som det blev klart) är att jag blivit Fristående Hudvårdskonsult för Mary Kay!! :D Så sjukt kul! Dessutom ska jag samarbeta med min bästaste Jenny, vilket gör det hela ännu bättre!

Åh, jag är helt upp över öronen lycklig (kan man säga så?) :D

Nu ska jag plocka genom lådan med dom underbara MK-produkterna, o läsa genom en massa broschyrer m.m.

Hörs senare! 

6 kommentarer:

  1. tyvärr måste jag meddela att kassajobb inte är ett lätt jobb! visst, att dra varor o ta betalt e inte i sig svårt - men d e tungt annars. du lyfter varje dag tunga saker, i flera timmar i streck. visst, du kan variera o stå o sitta om vartannat, men ryggen, armar och axlar tar stryk hur som helst.
    hälsn. en som vet :(

    SvaraRadera
  2. Va rolit ti hör att du e lyckli :)

    SvaraRadera
  3. rygg och axlar tar nog stryk även av kontorsjobb.

    SvaraRadera
  4. Angående din inställning till att 'kassajobb är lättare jobb' måste jag bara säga att jobbet som kassörska förstörde min rygg & nacke. Det är både mentalt & fysiskt det tyngsta jobbet jag haft. Men lycka till!

    SvaraRadera
  5. Då man ha jobba som ytbehandlare så BLIR kassajobb lätt.

    /målare!!

    SvaraRadera
  6. Målaren: För du har säkert all världens erfarenhet? Varför tror du att du ska kunna jobba som målare/inredare om du inte ens orkar det under skoltiden? Arbetslivet pågår i sisådär 40 år.

    SvaraRadera