torsdag 30 juni 2011

52 balar & 6 timmar senare...

...sitter jag nu här, svettig & smutsig som en gris. Heeeeelt död. Dessutom krånglade allt idag, troligen pga. värmen. Inte konstigt att allt strejkar då det är såhär varmt. Annars hade jag nog klarat av det på 4½ timmar, men nu är jag klar i alla fall!

Lite bilder....
Här syns typ 3/4 av åkern av det vi (pappa & jag) balade & plastade idag.
I början var jag ivrig i alla fall!
1/3 klart...
På god väg...
I den här fina traktorn har jag alltså suttit o grillats i 6 timmar idag. Sköööööönt. 
   
Nu hoppar jag i duschen o skrubbar bort all skit. Sen ska jag vila! 

5 kommentarer:

  1. sv: Nä ja e int he men ja kan jo entå kåma körandis :) vejt do naan äng eller na toko som finns i kovjok? :)

    iallafall sommarkläder ska do ha! ha it riktit fundera så grömt enno :) naan klänning kan do jo ha!

    SvaraRadera
  2. Kan du förklara hur man gör när man plastar balar? :D förstår inte alls..

    SvaraRadera
  3. har du samma hatt när du bondas som när du solar?

    SvaraRadera
  4. Anonym} Ja, stör det dig? :)

    SvaraRadera