fredag 22 juli 2011

Inredning & fix i lägenheten

Jag sitter på balkongen o andas lite frisk luft. Det har varit en hektisk dag. Roys småsyskon Frida & Jacob är hos oss i Vasa över helgen, så jag har med Fridas hjälp inrett & möblerat om en hel del i vår lya så länge Roy var på jobbet. Då han kom hem blev han minst sagt förvånad över förändringen, dock endast positivt! Vi handlade nya tavlor, gardiner & inredningsprylar idag också, så hela lägenheten har fått ett ordentligt lyft! Mera gardiner, ett ljust överdrag till vår gröna soffa & lite annat smått & gott ska beställas hem från Jotex ännu.
 
Det som gjorde mest skillnad idag var lite väggdekorer som jag fick hem från textarna. Jag slänger upp lite före- och efterbilder så att ni får se en del av det vi pysslat på med idag :}
 
Här är sovrummet, som var så himla fult innan. Domdär afrikanska tavlorna hängde bara där tillfälligt, o nu fick jag äntligen ta ner dom! Jag la fast en väggdekoration istället, flyttade spegeln till väggen mittemot, o la in en bokhylla som stått på ett opassande ställe i vardagsrummet.
 
 
Såhär ser väggdekorationen ut på nära håll;
 
  
Här är en liten del av ena väggen i vardagsrummet, som stått så tom. Men nu klistrade jag fast en dekor, o oj vad mycket bättre det blev! (Den stora lila tavlan som står lutad mot väggen passar inte in i vår lägenhet, så den ska bort!)
  

   
Även den bruna krokodilskinns-väggen fick sig ett lyft. Har dock inga före-bilder på den, tyvärr. Tavlan blev inhandlad idag, o den är jag supernöjd med!
 
 
Före- o efterbilder på köket får ni se en annan gång eftersom kameran slocknade precis. O helhetsbilder får ni också se en annan gång, då vi har det mer städat, hehe ;)
 
Nu ska jag spela lite PS3 med ungarna, o sen ska jag hänga upp dom nya gardinerna i vardagsrummet!

7 kommentarer:

  1. Nu är vinnaren av Beautystick presenterad på bloggen! :D Kika och se vem som vann!

    Jag har förresten en ny tävling där alla får en vinst, hoppas du vill vara med och tävla igen! :)
    http://adaras.se/2011/july/vinn-en-bok-fran-solentro.html#comment

    SvaraRadera
  2. Herregud. Vidrigt. Töntiga texter.

    SvaraRadera
  3. Anonym} Hmm, det luktar avundsjuka här ;)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med tidigare anonym till en viss del. Texten "a true love story never ends" passar inte i vardagsrummet. Den är väldigt malplacerad. Jag tror den skulle ha passat bättre i sovrummet ovanför sängen eller liknande. Den mister lite sin betydelse där den hänger i vardagsrummet. Sen skulle det ha varit snyggare om du hade kört på samma språk i samma rum.

    SvaraRadera
  5. Ja jag önskar att jag också hade väggarna fulla av klicheer

    SvaraRadera
  6. Anonym} Vadå, finns det kärlek bara i sovrummet, eller vadå?? O dessutom kan jag ju inte lägga en vit text på en helvit eller en zebramönstrad vägg!? ;)

    O vet ni? Både jag & Roy är supernöjda (även fast inte allt är klart än), o det är ju huvudsaken :D

    Jag bjuder gärna in er på en kaffe, så får ni se det IRL, o SEN säga vad ni tycker! Ok? :)

    SvaraRadera
  7. Det var absolut inte illa menat, jag menar bara att det hade passat bättre i en sovrumsmiljö, nu vet jag ju inte hur ditt sovrum ser ut. Och om vitt inte hade passat där hade du valt en annan färg. Jag sa bara vad jag tyckte, men det får man tydligen inte i den här bloggen.

    SvaraRadera