måndag 1 augusti 2011

Sen update

Nu är vi i Vasa! Bättre sent än aldrig. O jag tänker faktiskt uppdatera fastän jag inte hade tänkt göra det ;)
Tack för era åsikter ang. håret! Jag tror jag har bestämt mig; Jag ska (utan färgning) försöka bli av med det mesta av den här orange färgen. Så nu behöver jag återigen er hjälp innan jag går o gör nåt fel; Vad händer om jag lägger silvershampo i mitt hår nu? Blir det daskigt, eller dämpar det helt enkelt bara ner det orange o går mer mot blonda hållet? Jag hoppas på det sistnämnda... Om ingen protesterar så tänker jag prova det imorgon då jag tar min morgondusch.
 
Nu känner jag att tröttheten tar över, så jag ska bädda åt oss o så går vi o lägger oss! Sussa sött 

4 kommentarer:

  1. Jag hadd ungefär sama färg som du och ville bli blond igen. De finns int nå genvägar. Fö mej to de ungefär 4 månader före ja fick tibaka mitt blonda hår. Började med en avfärgning och efter det färgade jag med en kall blond nyans på mörkhetsläge 8 ( 10 e ljusast å 1 e svart). Eftersom man färgar med en kall nyans ser håret mörkare ut än om man färgar en varm på samma mörkhetsläge men det måste vara en kall och den måste vara minst en 8 det går inte med ljusare för då täcker de int dom koppriga pigmenten i håret. Sen väntade jag flera månader och färgen ljusande lite i taget och efter ca. 4 månader blev det en till blondering och en lättfäg ovanpå för att få rätt nyans. Allt detta gjordes med frissa färger så jag vet inte om det fungerar med köpisfärger.
    Hoppas du får ordning på håret :)

    SvaraRadera
  2. Emilia} Tusen tack för din hjälp, jag måste se hur jag gör! :)

    SvaraRadera
  3. far till yrkes där de studerar till frissor o färga! Billigt o bra

    SvaraRadera
  4. Du kan nog prova med silverschampot, det påverkar inte ditt hår så mycket, men dämpar säkert orangetonen en aning!

    SvaraRadera