tisdag 27 september 2011

Svar på era frågor

Hej, vilken är din favorit inrednings stil? Och har du några tipps på hur man kan göra för att piffa upp hemmet med en liten budget?
Jag tycker att det är finast då man blandar gammalt med nytt. Gamla, slitna möbler är supercharmigt! Mycket tyger, våga blanda olika mönster.. 
Ett tips är att gå på loppis! Jag handlar ofta inredningsprylar från loppis, Adam&Ewa här i Vasa är min favorit. Man kan hitta hur mycket fint som helst för en riktigt liten summa!
  

När kommer en ny tävling? Hur ofta shoppar du skönhetsprodukter?
En ny tävling är på kommande! 
Smink och sånt shoppar jag sällan, ungefär varannan månad. Hårprodukter beställer jag oftast från Hairstore, och då köper jag hem ett lager som brukar räcka i två-tre månader ungefär. Så skönhetsprodukter köper jag alltså inte så himla ofta. Då det behövs bara :) 
 
Har du någpon favorit i Idol?

Jag har bara sett audition 1 och 2, så jag har inte sett så många Idoler än, men en tjej som jag fastnade för direkt var Chasmin som hade besegrat en hjärntumör. Hon sjöng sin egenskrivna låt som träffade rakt i hjärtat.
  
Vart vill du helst resa?
Jag har länge haft en dröm om att resa till London. 

  
Hur många husdjur har du/din familj?
Jag och Roy har två katter, och där hemma hos familjen i Kovjoki har jag en hund. Ett fähus fullt med kor finns i Kovjoki också, plus två tjocka katter.
 
Har du någon gång redigerat en bild för att se smalare ut?
Fortsätt med bloggen i samma spår, grymt jobbat!

Nej, aldrig! Jag redigerar inte mina bilder. 
Tusen tack!! :) 
 
trivs du med jobbet du har nu? Skulle du vilja fortsätta jobba med nåt sånt eller är du sugen på att jobba med det du utbildar dej till?

Jo, jag trivs. Men jag skulle inte kunna jobba hur länge som helst med detta, eftersom man bara sitter. Min rygg tar stryk, och jag blir alltför rastlös! Men det här jobbet tar slut i mitten på oktober, så sen ska jag så småningom fortsätta med skolan. Jag vill studera vidare efter målarutbildningen och jobba som inredningsdesigner i framtiden!
 
vad tycker du om målar utbildningen/skolan i vasa som du går på, positivt och negativt?? 
annars super bra blogg! :)

Det är en väldigt tung utbildning, men jag ska klara det! Positivt är det mysiga skolområdet och att man varje dag lär sig nånting nytt. Negativt är att det egentligen är alltför tungt för mig, men jag har bara ett år kvar nu, så jag vägrar ge mig :)
Tusen tack!!
 
Hittade du nogon song pedagog i vasa?? 

Jodå, jag har ringt en, som skickade mig vidare till en annan som jag ännu inte fått tag på. 

Hur kan din lön räcka till så mycket? (systemkamera, hyra, räkningar, läkarbesök, mat, shopping, tatuering osv.) 
Jag vill inte "prata pengar" på bloggen, men jag kan bara säga; Jag har fått lön för mödan :)
   

hur orkar du med alla negativa kommentarer från folk?!
Man vänjer sig, i början tog jag åt mig vädigt mycket, men nu rinner det bara av mig direkt, förutom om nån mobbar mitt handikapp eller mina nära & kära. DET gör mig riktigt arg! 
  
om du hade en miljon, vad skulle du göra då?
Jag skulle köpa ett stort hus, ge pengar åt min familj som dom kunde slösa, köpa varsin motorcykel åt mig själv och Roy, resa, skänka till välgörenhet och shoppa, shoppa, shoppa... 
  
vad är det absolut snyggaste du har i ditt klädskåp?
och det absolut fulaste? (och varför hänger det fortfarande där?)

Det snyggaste jag har i mitt klädskåp är nog en klarblå enaxlad volangklänning. Det fulaste är nog en tröja som det står "Jurva Road Racing" på, som jag fick då jag varit start-tjej i Mc-racen. Den hänger kvar eftersom den är mitt senaste minne från innan jag fick min stroke.
  

vad ville du bli när du var liten?
Då jag var liten ville jag bli polis, frisör och artist.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar