fredag 4 november 2011

Ang. ryggen och sjukskrivningen

Ni är flera som undrat varför jag inte bara är hemma och vilar då jag inte kan jobba?  

Jo, jag fick order av sjukskötare/läkare att hålla igång så mycket så möjligt, dock inte göra för tunga saker. Och att bara vila göra allting ännu värre. Jag ska varje dag röra på mig på nåt vis, och undvika att sitta för mycket. Jag får heller inte träna just nu, men nån kort promenad går bra.
På jobbet sitter jag endast, eller står i konstig ställning. Jag ska troligen få nån ny uppgift på jobbet (läkarens order) där jag får röra på mig mer. Men jag vet inte desto mer förrän måndag då jag har läkartid och ordentlig undersökning. 

 
Jag skrev tidigare att jag ska ta det lugnt ikväll, men nu efter att jag suttit i soffan en stund så värker det grymt i ryggen igen.. Så jag drar fram spikmattan och lägger mig på den en stund, och sen ska jag städa lite eller nåt sånt. Nånting lätt bara. Sen ska jag se om jag klarar av att ligga och kolla film eller nåt.
 

8 kommentarer:

  1. har du fått nå starkare mediciner för ryggen? för mig hjälper ju inga burana eller liknande överhuvudtaget... får jag ont under arbetsdagen är det enda jag kan göra att ta en receptbelagd medicin och hoppas den börjar värka fort... jobbigt. men nu har jag klarat mig ett par veckor utan medicin och är sååå glad! ont i ryggen har jag dock nästan dagligen. borde komma igång med den där vattenlöpningen bara...

    SvaraRadera
  2. måst no bara säg, do e no tuff to Sara som orkar fast do har massa "krämpor" liti nu som då. never stop fighting! :)

    SvaraRadera
  3. Inget illa menat men är du medveten om att om man är sjukskriven och springer på stan och tex shoppar så ser ens chef en eller någon annan från jobbet och meddelar din chef blir du ganska snabbt utan arbete. Fast du skulle hålla igång så kanske det är menat att hålla igång på andra sätt och inte springa på stan! men hoppas din rygg blir bättre! :)

    SvaraRadera
  4. Alltså nu är det en sak jag inte fattar. Du verkar inte klara av att arbeta med jobb där du ska sitta hela dagarna. Men du borde väl ha förstått att du hamnar att sitta en hela dagarna när du tackade ja till kassa-jobbet, eller hur?

    SvaraRadera
  5. Anonym1} Jag har inte "sprungit på stan och shoppat", vi gick in på Gina Tricot snabbt, jag köpte en tröja och så gick vi ut. Fast det är ju såklart hur man ser på det.. Men jag förstår vad du menar.

    Anonym2} Jo, men jag tänkte att det är bättre bara jag får stå emellan. Och jag har ju bara 30 timmar/vecka, så jag trodde faktiskt att jag skulle klara av det. Men tydligen är min rygg i sämre skick än jag trodde.

    SvaraRadera
  6. Jo jag föstår men jag ville bara säga åt dej, har några bekanta som blivit av med arbete på så sätt fastän de har bara varit snabbt på stan när de varit sjukskrivna :)

    SvaraRadera
  7. Anonym} Ojdå, tack för att du varnade mig :)

    SvaraRadera