torsdag 24 maj 2012

Är det dethär ni vill se? Va?


Jag finner inga ord....

14 kommentarer:

  1. Är det någon som har påstått att de vill att det ska testas på djur?? Inte jag iaf! Det jag klagat på är att det är fel att uppmuntra till att använda människor!

    SvaraRadera
  2. Det är vel ingen som uppmuntrar! Tycker det är bra att nån människa med lite förstånd förstår att ställa upp FRIVILLIGT för dessa tester. För dom ska ju användas på oss människor och inte på djuren.. Dom är liv också, som är lika mycket värd enligt mig åtm. Sen är det ju så att oftast visar resultaten helt olika fast det är samma sak som utförs först på djuren och sen på människan. Kanske man sku vara smart nog att utföra det och få det ordentligt gjort genom att testa på dem som ska använda det också !!! (människan) + var nu glad såläng de e frivilligt åtm!!

    SvaraRadera
  3. Tycker det börjar bli lite väl tjatigt om djurförsök nu.. Skriv om något roligare istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara skrivit två inlägg om det, men jo, jag ska lämna det nu. :)

      Radera
  4. Det samma tycker jag! Va glad att vi får vara friska och leva i ett land där vi kan känna oss trygga och ha det bra. Det finns många människor som inte har det så lätt och måste kämpa för sitt liv. lägga energi på sånthär, jo det är värt att tänka, men det finns många saker som är viktigare att tänka på tycker jag! jenny

    SvaraRadera
  5. Jag finner inga ord för bilderna jag heller! Jag tycker det är helt FEL att understöda sådant. Om vi istället alla motarbetar det så kan det minska. Hjälplösa djur skall inte behöva gå igenom sånt där, bara för att vi människor skall få vara vackra. Jag blir så ledsen av bilderna, det är så felfelfel!!

    SvaraRadera
  6. Nejmen har du hitta några bilder tagna för x antal år sedan som djuraktivister använder flitigt eftersom de är såå hemska. Kolla kvaliteten på bilderna, och första bilden är säkerligen photoshoppad utav helvete. Inget, INGEN skulle klara av att ha skallen öppet på det sättet och vara vid medvetande. Skaffa dig någon vettig information och inte bara det du har läst och dokumentärer. Du borde väl förstå om någon som är bond dotter att allt som rör sig med djur (dokumentärer osv) så stämmer inte. aktivister tar de värsta bitarna och blåser upp dem oproportionellt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men DU verkar ju ha koll på allt! Du sitter och spekulerar själv för allt du är värd!

      Radera
  7. Nejmen, du skall ju inte gå ut med åsikter om du inte klarar av att hantera kritiken som kan komma! Det visar ju bara tecken på omogenhet. Om man vill gå ut med åsikter så skall man också vara förberedd på kritiken och inte lämna sådana kommentar som du just gjorde. om du är så inläst i ämnet så kan du ju istället komma med motargument! men tydligen är du inte så påläst, och då är det lika bra att vara tyst! Och det stämmer, du borde förstå att allt som kommer upp på webben så stämmer inte! hur många gånger har det inte kommit upp filmer från bondgårdar, där de "lider" sååååå mycket.. som dendär patetiska filmen om grisar förra året, när man tittade noggrannare så såg man att alla grisar mådde inte dåligt, ja det fanns några som led, men det finns så många olika orsaker som kan ligga bakom varför de var skada osv. Men de svänger om det aktivister till den bilden DE vill att skall synnas!

    SvaraRadera
  8. http://www.aboutanimaltesting.co.uk/facts-about-animal-testing.html , förresten läs den där linken, i och för sig så är det statistik inom UK, Men där får du lite mera kött på benen, när du inte verkar ha tillräckligt! I England används till största delen Råttor som försöksdjur, Vill du rädda råttor nu också? som är ett skadedjur så att säga! Plus mediciner osv, har till en stor del blivit testade på djur. Och i denna artikel så säger de också att testa alternativt, inte anses vara tillräckligt täckande. Och UK så används inte djur som försöksdjur längre, det är förbjudet. Så köp kosmetika som kommer från UK (BODY SHOP kommer därifrån om jag minns rätt) Och sluta komma med åsikter du inte har något att backa upp med.

    SvaraRadera
  9. Men de där bilderna är ju propaganda. Jag är inte heller för djurförsök, men det är inte sådär det ser ut.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker iaf att man kan köpa smink som inte är testat på djur :)

    SvaraRadera