söndag 20 maj 2012

Vad gillar du med din kropp?

Överallt får man läsa om folk som "ska gå ner några kilo innan sommarn" och som "måste bli trimmad och fit för att överhuvudtaget kunna visa sig på stranden".
Jag har själv varit där, och vet hur det känns. Jag nojar ännu över småsaker, men har lärt mig att tycka om mycket med mig själv och min kropp som jag förut hade svåra komplex över.

Faktum är, att ingen annan ser ens "fel" som man ser dem själv. Det är först om jag säger åt nån att jag har celluliter som dom kanske lägger märke till det, eftersom dom då vet om det. Nu vet jag att celluliterna är en del av mig, och att de flesta kvinnor faktiskt har dom. Mer eller mindre.

Så nu tänkte jag göra en sån grej att ni (anonymt eller inte, det väljer ni själva) ska skriva ner i kommentarsfältet vad ni gillar med er kropp. Skriv bara det ni gillar, inget som ni inte gillar!

Syftet med detta är att vi allihopa ska få en mer positiv syn på oss själva och våra kroppar, och minska fokus på det som vi inte gillar.

Det som jag gillar med min kropp är: Mina blågröna ögon, min "upp-näsa" och mina små läppar. Mina runda kinder och mina öron. Min hals, mina nyckelben och min relativt smala midja. Mina underarmar och mina händer. Mina breda höfter gillar jag, och mina fötter är också fina.

Förut hade jag komplex för nästan allt som jag skrev ner nu, plus mycket mer, så det visar ju bara hur mycket bättre jag blivit på att acceptera hur jag ser ut. Det är en underbar känsla kan jag lova!
Tumblr_luav3ifdal1qm22v5o1_500_large

Så, vad gillar du med din kropp? 

10 kommentarer:

  1. mina mörkbruna ögon & min storlek på mina fötter samt min längd ^^

    SvaraRadera
  2. bra initiativ, tycker ja!
    har också hadd jättemyki komplex, å tror nog fortfarand att ja sku hitt fleir dåliga än bra saker, om ja sko lägg me på he.. men he bättras hela tiden :)

    saker ja tycker om med mesjölv: mina bruna ögon, mitt hår, min haka/käke, brösten, midjepartiet (2 magrutor, jee!), mina höfter o mina ben (om man räknar bort celluliterna, för att vara liiite negativ).

    SvaraRadera
  3. Min rumpa för att den fyller ut jeans, mina fötter för att de är perfekt storlek till min längd, mitt hår, mina riktigt gröna ögon och mina långa ögonfransar :) Allt annat är man väl mer eller mindre missnöjd med! Haha

    SvaraRadera
  4. Bra initiativ. :) Min rumpa, mina blåa ögon och mitt hår.

    SvaraRadera
  5. mina riktit små bröst! min rumpa! mina ögon, mina läppar.. mina armar och min RYGG!

    SvaraRadera
  6. Mina magmuskler, min längd, min rumpa, nyckelbenen, samt avståndet mellan ögonen och ögonbrynen (det där sista kan kanske låta lite konstit, haha) :D

    SvaraRadera
  7. Bra initiativ! :)
    Jag älskar mina tänder (I've got a thing for teeth haha). Dessutom gillar jag min rumpa och stora bröst som gör att jag känner mig kvinnlig. Mina fotbollsben och starka armar samt mina 178cm som stolt bär upp allt detta och boostar mitt självförtroende på något underligt vis :)
    Kul att du tar upp något sånt här och delar med dig själv :)

    SvaraRadera
  8. Mina långa ögonfransar, mina fräknar, brösten och min näsa :)

    SvaraRadera
  9. mina ögon som är stora och grönblå, mitt långa ljusa hår och att min hud blir lätt brun :)

    SvaraRadera
  10. min mage, min rumpa, mina skrattgropar, mina ben(lite), min längd :)

    SvaraRadera