onsdag 4 juli 2012

Svar på kommentar

"Hur går det med din godisdag och ditt sötsug. Du lovade att hålla oss uppdaterade men det har inte blivit skrivet så mycket om det. :)"

Ja, ursäkta, jag vet att jag varit dålig på att uppdatera er om det. Mitt mål med detta var ju främst att bli av med mitt ständiga sötsug, och att överlag börja äta mindre sötsaker. I början satsade jag hårt på att äta så lite gottis som möjligt från söndag-fredag, medan jag på lördagar fick äta precis vad jag ville. Jag märkte fort att mitt begär efter socker bara blev mindre och mindre, dock var det nog jobbigt vissa dagar.
Nu tänker jag inte så mycket på det längre, är jag sugen på en glass så köper jag en glass, oavsett vilken veckodag det är. Jag mår bäst så. Dock äter jag märkbart mindre socker än tidigare, så jag kan stolt säga att jag lyckats med det jag strävade efter!

Kilona då? Ja, ni vet det där extra fettet som gärna lägger sig runt magen och på insidan av låren..? Jag skulle gärna säga att jag sett skillnad där också, men nej, jag har inte gått ner ett endaste kilo! Jag vet inte vad det beror på, men jag får helt enkelt tro på att det här är min normalvikt, att det är ungefär det här som jag ska väga. MEN -jag nojar inte över det, inte alls, jag är nöjd så länge jag har en fungerande kropp.
  
Så jag äter vad jag vill, när jag vill, dock med den baktanken att det ju finns en gräns också.

Så länge jag mår bra så spelar det ingen roll vad vågen visar!

3 kommentarer:

  1. good for you :) ja har å sluta bry me! i alla fall fö tillfälli.. ti höstin blir e andra bullar!

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT att höra!!! :)

    SvaraRadera
  3. Sådi ska e låt :) You go girl!

    Syns imoron! :D

    SvaraRadera