lördag 29 september 2012

Good & bad

För det första - TACK för alla fina kommentarer jag fått dom senaste dagarna ♡ Ni är så söta hela bunten!

Och sen så ska jag deppa lite. Är det inte t-y-p-i-s-k-t att jag går och blir förkyld mitt uppe i träningen?! Nu då jag för en gångs skull tycker att det är roligt att träna och längtar till nästa gym-pass direkt jag kommer ut från gymmet..? Jag blir alltid sjuk vid fel tidpunkt (inte för att det finns nån "rätt" tidpunkt att bli sjuk, men anyway..), och jag blir så suuuuur!

Igår plågade jag mig en timme på gymmet, jag kände mig helt utmattad innan jag ens var klar med uppvärmningen. Idag känner jag mig utmattad fastän jag ännu inte gjort nånting, jag vaknade för en timme sen och har suttit i soffan sen dess bara..

Jag har ju som sagt en deal med Sarah ang. träningen, och jag vet att hon har full förståelse om jag hamnar att vila nu under helgen, men eftersom jag inte är nån quitter så vill jag ju inte bara "skita i det" pga. en liten förkylning.. Fastän jag vet att jag borde göra det..

Kan ni hjälpa mig lite på traven nu? Ska jag åka till gymmet och träna lugnt i en timme, eller ska jag ta en promenad istället och unna mig en stund i solarie? Jag sitter här med världens beslutsångest just nu.. Om jag vilar från gymmet några dagar så kommer jag ju att tvingas börja om från ruta ett igen då jag väl blir frisk och kan åka dit igen.. :( Skit-förkylning!
  
Fotograf: Maria Sundelin.

Ps. Maria har laddat upp en bunt med bilder från gårdagens shoot, så om ni är nyfikna så kan ni ta och kolla in hennes blogg. Kommentera gärna där vad ni tycker om bilderna. Både hon och jag vill veta :) 

3 kommentarer:

  1. såhär tänker jag:

    Har man sjuk hals ska man inte träna. big no no!

    Har man bara snor i näsan och lite slem kan man träna lugnt, ingen hård länk eller att du tar ut dej på gymmet. Lugna övningar som inte gör att pulsen ökar så farligt eller en lugn promenad. Mycket kläder på och speciellt runt halsen. Frys inte om fötterna utan lägg på dej mycket och se till så du inte blir blöt.
    Ibland kan träning hjälpa en förkylning och rensa ut snor och slem!

    Ät mycket c-vitamin, alla gånger för mycket snarare än för lite!
    Drick vatten!
    Ingefära!
    Vitlök!
    Yllesockor på!
    Drick varmt!

    Och det där sista om att du skulle börja om från ruta ett stämmer inte! Du gör kroppen mycket mer skada om du tränar då du är ordentligt förkyld, då kan man tala om att börja från ruta ett. Så var inte rädd för att vila utan gör din kropp en tjänst och vila och sen då du är frisk börja på långsamt och försiktigt, för annars åker du garanterat på en ny förkylning!

    Hoppas det var till någon nytta! :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med föregående! VILA! Jag har till och med klarat av att sova bort flera förkylningar. Har känt av de typiska tecknen och gått o sova/vila. Och vilat o vilat och vips var jag på benen utan att bli helt dålig. Helt otroligt att det går. Och speciellt med tanke på att du ska ut och resa måste du vila! Du vill ju inte vara sjuk på resan. Och att flyga med förkylning rekommenderas ej, trumhinnan kan till och med spricka!

    SvaraRadera
  3. Träna inte när du är förkyld! Det tar längre då innan du kan börja hårt på nytt igen!

    SvaraRadera