torsdag 26 augusti 2010

MÖTE MED HÄLSOCOACHEN

Nu har jag nyss varit på möte med hälsocoachen. O jag fick reda på att jag redan äter väldigt bra, dock borde jag få i mig mer kalcium & D-vitamin. Men för övrigt så blev jag överraskad över hur bra koll jag ändå har, jag trodde att jag var helt ute och seglade, men tänk så fel man kan ha ;)
Detta ska jag äta mycket av nu framöver:
-Ägg
-Broiler (helst naturell)
-Kalkon med hög kötthalt
-Wokgrönsaker
-Färska grönsaker

Detta ska jag också äta ofta, dock inte i stora mängder:
-Frukt
-Fullkorns-/havrepasta
-Fullkornsbröd
-Citron (t.ex. pressa över sallad)
-Olivolja (också på sallad)
-Jogurt (helst naturell)

Gröna grönsaker är väldigt bra, men jag måste se upp lite med dessa, eftersom dom gör så att blodet koagulerar snabbare, vilket inte är bra för min del eftersom jag haft blodpropp och äter bloduttunnande medicin. Men t.ex. lite broccoli nu & då gör ingen skada.

Nästa vecka ska jag träffa hälsocoachen igen, så ska vi gå genom hur jag ska träna osv. Spännande!
Så nu ska jag komma igång på riktigt med hjälp av proffs. Dessutom har jag ju börjat på väldigt bra på egen hand!

Nu blev det inget gym idag pga. tidsbrist, måste nämligen hem med bilen åt mamma & pappa som ska låna den ikväll. Men jag har ju ett gymkort till Fitness i J:stad också, så jag kan ju passa på att använda det under helgen nu då istället!

Ja, som sagt: Jag åker hem till Kovjoki nu snart, o sen vidare till Sandsund där jag tänker tillbringa helgen.
Imorgon fyller Roy år, men eftersom lönen är försenad o jag får den först på måndag, så har jag bara en liten fjuttig present att ge honom som jag köpt redan tidigare. På måndag ska jag köpa nånting fint åt honom!

Nu ska jag städa lite, o sen far jag hem!
(Om det är nån som undrar varför jag far hem en torsdag.. "Hon har väl skola?" ..Så är det för att jag är ledig torsdagar & fredagar denna period. Lyxigt värre!)

Men ha en bra dag, vi hörs senare!

{Bilden är från början av augusti}

6 kommentarer:

  1. Men lönen kan ju hinna komma imorgon.

    SvaraRadera
  2. He låter no bra edi matschema det :) Vare dyrt att fara ti andi hälsocoachen?

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag pratade med chefen, den kommer först på måndag :S

    SvaraRadera
  4. oj att besöka en hälsocoach låter intressant och bra! Hur ofta ska man gå dit och vad kostar det per beök? :)

    SvaraRadera
  5. Det kostar ca. 20€/besök om jag inte minns fel, men jag fick gå gratis eftersom jag är medlem på gymet. Jag har gått på ett samtal där vi gick genom min kost, o nu ska jag träna med henne två eller tre ggr på gymet, så gör vi upp ett träningsschema som jag kan använda mig av själv sen. Jag kan verkligen rekommendera en hälsocoach om du vill ha hjälp med din träning & kost. Man får superbra hjälp & råd! :)

    SvaraRadera