söndag 3 oktober 2010

EN VILD FOTBOLLSMATCH & ETT PAR FÖRSTÖRDA JEANS

Nu är vi tillbaka i Vasa. Roy har smitit iväg till en kompis för att räkna lite matte, så jag sitter ensam med kissorna o kollar TV.

Vi var ju som sagt på kalas till Kovjoki, där huset kryllade av folk. Trevligt så :)
Vi bestämde att nu då vi ändå är så många så kan vi ta en hederlig fotbollsmatch med ordentliga lag. Så det blev pojkar mot flickor, o pojkarna (låt oss kalla dem gubbarna) vann, rätt överlägset. Men då måste man ju tänka på att alla i gubblaget spelar eller har spelat fotboll i rättså bra lag.
Men så här såg våra lag ut:
I gubblaget spelade Roy, storasysters sambo Jonas, lillasysters pojkvän Niklas, lillebror Robin, och lillebrors kompis Conny.
I flicklaget spelade jag, storarsyster Marianne, mina småsystrar Anna, Linda, Janina, Maria och Heidi.
Alla spelade ganska fult, men jag var nog den som var beredd att mista livet typ, hahaha. Jag tacklade o slängde mig framför gubbarna där de drog fram över planen osv osv, vilket resulterade i ett par förstörda jeans. Det blir nog att klippa av dom till shorts, eller att använda dem som arbetsjeans typ. Fulla med gräsfläckar o skit ;) Maria var ganska tuff & farlig hon också, lilla gumman ;) O Anna gjorde ett bra jobb i målet, trots en massa skrik & rop. Haha, men alla spelade bra, o det var faktiskt skitkul! Det blev ungefär en timmes svettande för oss, skönt!

Ja, om nån undrar varför jag spelade i jeans, så är det för att ingen av oss visste på förhand att vi skulle spela fotboll, så alla spelade i de kläder som vi råkade ha på oss då. T.ex. Niklas spelade i sin finskjorta, haha.

På väg till Vasa stannade vi i Oravais o handlade lite inför kommande vecka, så nu borde vi klara oss några dagar i alla fall. Sen blir det nog att handla mer på Minimani. Det är ju billigast & bäst där tycker jag.

Nåja, nu ska jag fortsätta kolla TV o läsa lite bloggar mellan varven. O förresten, jag har kameran på laddning nu, så lite senare ska jag slänga upp lite bilder som jag fotat dom senaste dagarna.

Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar