onsdag 10 november 2010

MIN ENDASTE ÖNSKAN TILL JUL


Lindt's Lindor chokladkulor. Måste vara godaste chokladen som finns! Jag har ätit den en gång, o det var på nåt tåg i Sverige för nästan 10 år sen. Jag har saknat dem sen dess. Har inte sett dem nånstans här i Finland, förrän i måndags. Då såg jag dem på Anttila här i Vasa. O jag var såhääär nära att inte kunna stå emot, men jag lät dem stå kvar i hyllan! Så nu har jag en endaste önskan till jul: O det är dessa små ljuvliga chokladtryfflar. För på jul får jag äta choklad, hur mycket jag vill. Det har jag bestämt. Men tills dess håller jag mig borta från socker & kolhydrater, kanske nån enstaka mörkchokladbit med helst 90% kakao kan jag unna mig nu & då, men först på julafton får jag äta den "riktiga" chokladen!

Jag längtar alltid till jul, men just detta år längtar jag speciellt mycket. Saknar alla godsaker ju.   

1 kommentar: