fredag 17 december 2010

IRRITATIONSMOMENT

Nu har jag några grejer jag funderar på väldigt mycket, som jag gärna vill höra andras tankar & funderingar om. 

-Måste man se ut som detta size 0-ideal för att duga?
-Måste man ha stora boobies för att en kille ska lägga märke till en?
-Måste man, bara för att man är tjej, gå runt o vara kvinnlig hela tiden? Vi vill också prutta, gå runt utan smink, klä oss osexigt & bekvämt och ha fult & ofixat hår ibland.
-Varför är det så svårt för vissa att säga "Tack för maten", "Tack för skjutsen", "Tack för hjälpen"..? Inte så jäkla jobbigt va?

..Lite små saker som irriterar mig ofta. Jag vill höra era åsikter, positiva & negativa, angående vad jag skrev. O kom ihåg att alla har rätt till att tycka som de vill. 

8 kommentarer:

  1. ja tycker size 0 e ett idiotiskt ideal :|
    å ja tydligen måst man ha ståor tissona fö att karan ska märk ejn, å ha langt hårt.. å jaa va ere som e så svårt me ti sejj tack?! :s

    SvaraRadera
  2. instämmer på allt.

    SvaraRadera
  3. Int ere ju så? iallafall jag duger som jag e för Robb å he e he som e viktigast. It vill ja synnas för nan ader så! Vejt att e finns mang som it sejr tack, men he e vel sånt man får ta :)

    SvaraRadera
  4. Ideal storleikar e nating man int ska bry se om, hövosakin e att man e nöjd me se sjölv å trivs me livi sett! Jag sko allder vila vara så smal som man "måst" vara utan jag vill vara me sjölv.
    Sjölv använder ja allder smink om int he e na större å finare fest å ja gar runt i vilket klädesplagg ja vill. Även här ere så att man ska göra som man sjölv tycker. Vafö bry se om va ader ansir å tänker om ein? Man sko ju ga i taki om man sko ta åt se allt va som sägs.
    Som sagt, bara man trivs me se sjölv så ere som e ska :)

    SvaraRadera
  5. just he VAFÖR måst e vara så?

    SvaraRadera
  6. size 0? nej.
    Stora bröst? nej, men visst får de mer blickar, fast dessa blickar är nog inte alltid omtyckta, haha.
    hjaa.. Ibland ork man helt enkelt inte fixa sig lika mycket, men visst måste man få ha sina dagar också. De kan ju inte kräva allt för mycket av oss.
    Och med tacket, där håller jag fullständigt med om.

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig mött någon kille som sagt att de vill ha en size0 tjej. Ang brösten är väl smaken som baken. Men de flesta brukar tycka att det inte spelar så stor roll. En hand full räcker. :P Och visst prutta så mycket du vill. Det finns massa härliga personer med humor som tål det. =) Jag sminkar mig aldrig och ingen lägger märke till sådant. Så kör naturellt så ofta du vill. OCH folk har svårt att säga tack. Tror det känns genant för vissa. Ursäkta verkar också vara ett svårt ord. Men är man trevlig så brukar det släppa. =)

    SvaraRadera
  8. "Måste man, bara för att man är tjej, gå runt o vara kvinnlig hela tiden?"

    Bra fråga! Kommer så bra ihåg en kvinna som klagade över att det tar så länge att göra sig i ordning inför fester, "killar har det ju mycket lättare!". När jag påpekade att det är inget MÅSTE att se kvinnlig ut, såg hon både förvånad och misstänksam ut.

    Känner ofta som om människor ser misstänksamt på en också om en är alltFÖR kvinnlig! FÖR mycket smink är tydligen rätt ofta helt fel enligt många. ("man ska se natuuurlig ut, bara lite smink!". Jag har alltid undrat hur en kan se naturlig ut om en är sminkad, om ens lite?)

    Jag rekommenderar boken "Under det rosa täcket" skriven av Nina Björk och avslutat med ett citat av Simone de Beauvoirs: "Man föds inte till kvinna, man blir det." :)

    SvaraRadera