måndag 24 januari 2011

GODNATT!

Filmen "Meet the parents: Little Fockers" var superbra! Många goda skratt. Jag rekommenderar alla som gillar komedier att se den!

Jag har suttit här alltför länge nu. Måste gå o lägga mig så att jag orkar upp kl. 6 imorgon.. Ännu en dag med tapetsering väntar, o jag ser för en gång skull framemot skoldan!
 
Imorgon dyker ännu en "8 sanningar, 2 lögner" upp, minns ni? O så ska jag försöka hinna slänga upp en liten tävling åt er också. Så vi hörs imorgon, förhoppningsvis hinner jag skriva några rader innan jag far till skolan. Annars hörs vi senare. Ha det bra, puss puss puss 

8 kommentarer:

  1. sv: he va nou ganskla invecklat tyckt ja! men om vi råkas nangang snart så kan do jo hjälp me om do vill?

    SvaraRadera
  2. hej, jag undra första gången du körde LCHF var det 4 veckor då? och hur gick det efter du slutade? hur mycket gick du ner och kom det tillbaka då du slutade eller? Har själv funderat mycket på LCHF men är inte beredd att äta så hela livet :D så hade tänkt börja med 4 vekor och se hur det går.

    SvaraRadera
  3. va andvänder du för shampo och balsam? Eller hårprodukter.

    SvaraRadera
  4. Anonym1} Första gången jag körde Lchf så var det 3 veckor. Då jag slutade så fick jag huvudvärk o mådde dåligt i några dagar, vilket säkert berodde på att jag började äta socker igen. Jag gick ner ungefär 3kg, o allt har nog tyvärr kommit tillbaka nu. Men just nu äter jag alltför mycket onyttigheter, mer än innan jag började med Lchf.
    Personligen tror jag inte att Lchf är en bra diet att äta år efter år, eftersom man äter mycket fett, vilket i värsta fall kan leda till blodproppar eller hjärtinfarkt. Men ett par månader eller ett halvt år är ingen fara! O jag rekommenderar verkligen Lchf åt alla som vill gå ner i vikt, må bättre, o som kanske inte har tid att träna. För man går verkligen ner i vikt fastän man inte tränar alls! Lycka till, prova ett par veckor o se hur det går! :)

    Anonym2} Jag använder Schwarzkopf repair rescue shampo & balsam, o sen bara hårspray.

    SvaraRadera
  5. tack för att du tog dig tid att svara :D kommer också ihåg att du skrev om "oopies" (?) har du recept på dessa?

    SvaraRadera
  6. Anonym} Här är grundreceptet av oopsies; http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=159

    SvaraRadera
  7. gick du inte ner två kilo efter att du slutade med LCHF också? Har det också kommit tillbaka? Förlorar man inte musklerna när man håller på med LCHF, jag menar när man inte äter kolhydrater bildas heller inga muskler?

    SvaraRadera
  8. Anonym} Ja, jo det gjorde jag ju. Det hade jag nästan glömt bort ;D Jo men det kom tillbaka också, tyvärr. Men det är nog bara pga att jag inte har tänkt på vad jag stoppat i mig sen jag slutade..
    Det är protein som bygger muskler, inte kolhydrater. Man behöver inte kolhydrater till nånting alls så länge man äter Lchf, eftersom man hamnar i "ketos", så kroppen vill inte ens ha kolhydraterna. I kroppen blir kolhydraterna till rent socker, men så länge man äter "vanlig kost" så behöver man ha kolhydraterna för att få energi.
    En bra blogg där man får svar på mycket är http://www.finest.se/lailani.

    SvaraRadera