onsdag 19 januari 2011

HUR BRA KÄNNER NI MIG? -SVAREN

Okej, här kommer svar & förklaringar på alla punkter.

1.
 Jag har haft nån form av skador på alla mina kroppsdelar. -Ja, det har jag faktiskt. Jag har världens otur och är dessutom väldigt klumpig; Ingen bra kombination. Jag har haft sprickor i armar, händer & tår, krossad muskel i benet, brännskador, djupa sår i bl.a. magen & knän, hål i huvudet några ggr, knäskålen "ur led" alltför många ggr, "hål" i armbågen.. Osv, osv.
2. Jag har haft kvarsittning en gång i mitt liv, o det var då jag kallade vår lärare för "jäkla fetto". -Ja, inget att vara stolt över precis, men tyvärr stämmer det också. Det var i högstadiet då en lärare retade gallfeber på mig, o så är jag ju inte så bra på att vara tyst om jag blir irriterad, så då slank "jäkla fetto" ur käften på mig.. Han blev inte så glad, haha.
3. Jag är livrädd för spindlar. -Jag skulle aldrig i mitt liv hålla i en spindel frivilligt! Jag blir helt hysterisk om det kommer springades en spindel över golvet framför mina fötter, eller om en spindel kryper på mig eller mina kläder. O så får jag världens rysningar då jag kollar t.ex. Fångarna på Fortet då de ska röra i de där stora vidriga håriga monstren inne i en utav cellerna, gaah!
4. Jag har åkt ambulanshelikopter. -Ja, då jag fick blodpropp o blev förlamad så flögs jag akut med ambulanshelikoptern "Pete" från Malmska till Vasa Centralsjukhus.
5. Jag har haft muskeln krossad i benet. -Japp, det har jag också. Det hände en olycka då jag jobbade med lite tjurar o sånt hemma. Några lastpallar som jag & pappa hade byggt ihop skulle flyttas med traktorn o läggas som ett staket för tjurarna, o så föll det ner från frontlastaren på traktorn, rakt över mitt ben. Det var sjuukt tungt, o min muskel blev till mos! Har ännu, efter mer än 3 år sen, ont efter det.
6. Jag skulle kunna tänka mig att ha 10 katter som bodde hos oss. -Nej, det skulle jag inte! Om man ska ha så många husdjur, så måste man ha tid, ork och pengar till att ta hand om dem. Annars är det djurplågeri!
7. En av alla mina drömmar är att bli veterinär. -Ja, jag har en liten dröm om det. Det skulle vara helt underbart att kunna hjälpa alla sjuka djur, men dock är jag lite känslig för blod o sånt, så jag vet inte om jag skulle klara av det.
8. Jag är superbra på huvudräkning. -Ja, det är jag! Det har alltid varit min starka sida. I lågstadiet var matte det roligaste ämnet, o sen i högstadiet så hade jag stor nytta av mina huvudräknings-kunskaper. O nu då jag studerar till målare så är det mycket mätning o sånt, så jag har bra nytta av det nu också, o kommer nog alltid att ha det! :}
9. Jag är också bra på geografi. -Geografi är verkligen min svaga sida! Jag är riiiktigt kass på det. 
10. Jag har spelat fotboll. Japp, ända tills jag kollapsade mitt under en match då jag fick blodproppen. Dock hade jag bara hunnit spela några månader, så jag var inget proffs, men vi vann alla matcher o vann därmed hela serien ;}

..Så det var alltså punkt 6 & 9 som inte stämde!

TACK till alla ni som vågade gissa! Många av er gissade rätt på ena punkten, men det var bara två som gissade rätt på båda. Det var Effa & Jenny. Eftersom det var meningen att jag skulle länka flera, så länkar jag även alla ni som gissade rätt på ena punkten, så varsågod; Sarah, Vicky, Nina, Sussu, Elin, Pamela, Pisa, Maria.

Vill ni att vi ska köra nåt sånthär fler gånger? 

1 kommentar: