fredag 20 maj 2011

Happiness

Jag blir så himla glad då jag ser detta;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13054014.ab

Själv fick jag också uppleva elektrisk stimulering många gånger. Det var då armen ännu var förlamad, o efter några gånger med elen så kunde jag sträcka på fingrarna! Underbar känsla 
elstimulering.
nu är sista träningsdagen avklarad på neuron!
måste dock vara här till sönda.
så här såg min dag ut: 08:20-09:05 fysioterapi. då fick jag gå på gym. sen stretching.
09:10-09:50 taitoryhmä. vi spelade badminton och lite innebandy.
10:00-11:00 ergoterapi. tränade små rörelser i handen. jag hade gjort framsteg från igår!
11:00-11:30 möte med läkare, fysioterapeut & ergoterapeut.
11:30-12:00 fysioterapi. tränade större handrörelser.
12:00 lunch
12:45-13:45 sähkötysryhmä. (därifrån är bilden)
14:00-15:00 ulkoilua. jag for på en egen promenad i skogen. så idag har jag tränat 6 timmar och 40 minuter. och ni ser ju hur mycket paus jag hade emellan.
men jag är skitnöjd med domhär 3 veckorna! jag har gjort många framsteg!
jag kan räkna upp dom jag kommer ihåg! -jag kan lyfta handleden till noll-läge från att den hänger neråt
-jag kan sträcka armen rakt fram, rakt åt sidan och rakt neråt
-min vänsterhand har gått från kraft 5.5 till 8.8
-jag går rakare och svajar inte med överkroppen
-jag kan kontrollera mitt knä samt vristen mycket bättre
-jag går i trappor utan behov av räcke
-armen har blivit starkare, jag lyfter den mycket smidigare uppåt
-jag har fått en liten början till sträckning i fingrarna som dock bara visar sig då det själv vill det kan hända att jag har glömt nåt, men detdär var vad jag kom på nu,
och jag är stolt över mig själv! hade jag inte orkat kämpa så hade jag inte fått se några framsteg heller! :) nu fattas det bara att jag får komma hem och vila upp mig ordentligt!
tack till alla ni som har uppmuntrat mig så att jag har orkat kämpa! :)

Bild från då jag fick elstimulering i handen. Jag hade gula långa naglar ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar