måndag 16 maj 2011

I need your help

Nu, kära läsare, behöver jag lite hjälp av er. Jag blev tipsad av Emma om en sida där man kan hitta superbilliga resor (rantapallo.fi) så jag har suttit och kollat på olika resor en stund nu. Inte för att jag har råd att resa iväg, men om jag nu skulle råka få ett jobb i sommar så kanske pengarna skulle räcka till nånting i alla fall. Men nu till problemet; Jag har ju som sagt aldrig rest nånstans, så jag har ju överhuvudtaget ingen aning om vart det lönar sig att åka (bra shopping, fina stränder, god mat osv.) eller vart man absolut inte ska åka. Jag bryr mig inte alls i sånadär partyställen, utan om jag reser iväg så vill jag bara slappna av och njuta! (Och shoppa ;})
 
Några billiga resemål som jag hittade var Rhodos, Kos, Chania... Alla dessa ligger väl i Grekland?
Är det nån av er som varit till nåt av dehär platserna? Isåfall kan ni väl berätta lite? Eller ge tips på andra fina platser? Skulle va så snällt! 
 

7 kommentarer:

  1. Jag har varit till Chania, eller rättare sagt en "by" utanför chania, men vi var också in till stan en dag och kolla runt. Vi hann inte shoppa så mycket, vi for ut på en båtutflykt istället. Visst är det fint där, men jag har ingenting att jämföra med eftersom jag inte varit till nåt annat ställe. Jag rekommenderar dock om ni far dit att ta bussen eller hyr bil och besöka stranden Elafonisse, sjuukt mäktig strand! :)

    SvaraRadera
  2. Rhodos! Ojoj, fa tid! Grekland har bästa maten ever! Om du vill shopp, rekommenderar ja gamla stan tär. Och stränderna e nice! RHODOS REKOMENDERAS!

    SvaraRadera
  3. Har väl sagt det förr, men Kanarieöardna är av det säkraste valet att resa till på hösten, Turkiet och Cypern är också två alternativ! :)

    SvaraRadera
  4. Ställen jag rekommenderar: Grekland (speciellt Kreta om man inte är så brydd i att festa) och Kanarieöarna (staden Puerto Rico gillade jag, och där är det oftast bra väder). Kanarieöarna brukar ofta vara ett lite billigare alternativ än t.ex. Grekland! Ställen jag INTE rekommenderar är Turkiet, Bulgarien och Tunisien (enligt min erfarenhet otrevliga människor, mycket ficktjuvar osv.) Men jag har också flera vänner som tyckte att Turkiet var bra och billigt...Om jag var nybörjare och ville resa billigt och främst är ute efter värme och avkoppling skulle jag absolut satsa på en Kanarieö :)

    SvaraRadera
  5. Gran Canaria, Teneriffa osv kryllar av skrikande barn och svenskar/finnar/andra bönder. Åk till Palma (Mallorca) eller Rhodos.

    SvaraRadera
  6. grekland e absolut värt ti sats på! superfint, god mat å bra shopping, men ja sko sejj at fa it ti rhodos ( iaf it ti staden rhodos) dyr shopping, å strändrin va äckli! he va iaf min erfarenhejt.. ett anat bra ställ e marmaris ele ichmeler i turkiet, billi shopping, gåod mat, varmt å ti shillna från najn annans kommentar jär så tyckt ja di va hejlt trevli i turkiet å..

    SvaraRadera
  7. turkiet, heilt klart! om do e utefter liti meijr avslappning så ere no kanski Icmeler som jelldär tär, finns no både semas å shopping så e räcker till :)

    SvaraRadera