torsdag 14 juli 2011

Svar på resten av era frågor

"jag tycker du inte har NÅN orsak att INTE vara nöjd med dej själv (du är aktiv, social, vacker, ansvarsfull, har fin kropp, har familj och vänner nära, pojkvän som älsar dej för din personlighet, fina husdjur som du verkar uppfostrat fint m.m (obs. tror jag att du har):) du borde vara stolt
frågan: är du nöjd med dig själv? och varför? :)"
    

Nämen tack sweetie! Det låter som att du känner mig bra, haha? ;)
 

Det finns dagar då jag är väldigt missnöjd med mig själv, med precis allt (alla har nog såna dagar ibland). Men så finns det också såna dagar då allt går min väg o allt bara flyter på som det ska, då är jag oftast också väldigt nöjd med mig själv, eftersom det också brukar vara dom dagarna som jag lyckas bäst med det jag gör. Då de dåliga dagarna kommer, så brukar jag sitta o tänka på hur mycket jag varit med om i mitt liv, ända sen jag var liten, o att jag har tagit mig genom allt. Det får mig att känna mig stark, & då orkar jag ta mig genom den dåliga dan till slut. 
Ett knep som jag brukar ta till då allt känns hopplöst, o allt är emot en & man bara inte vet hur man ska orka; -Då brukar jag lägga mig ner o sova en stund (om jag har möjlighet till det förstås). Det räcker med en kvart, då har man samlat krafter för att orka med resten av dan, o dom värsta tankarna & känslorna har lagt sig lite. 
O kom ihåg, om du en kväll går o lägger dig o känner dig helt hjälplös & ledsen; -På morgonen då du vaknar känns det alltid bättre! Det är alltid värst på kvällarna!
 
  

  
"Enligt "ryktet" finns det en hel del lestadianer där kring dina hemtrakter (?). Lever de ett annorlunda liv? Är det som man hört att de skaffar 100 barn tidigt och inte har tv? Tänkte att du kanske vill/kan berätta mer för en helt okunnig läsare :) Härlig blogg annars!"
 
Haha, precis här finns det nog inte så många, men om man far en bit förbi Jakobstad så finns det nog en hel del. O jag är inte så insatt, men det jag vet är att folk överdriver o nog har fått en del saker om bakfoten ang. laestadianismen. Dom flesta har nog många barn, men det finns även massor som inte har barn alls, eller som bara har 1-3 barn. Helt vanligt alltså. O så, vad jag vet om, så finns det nog många som har tv också. 
Mer vet jag inte vad jag ska berätta, jag är som sagt inte så insatt.. :)
Kul att du gillar min blogg! <3
  

        
"vad har du för telefon, färg ? :D"  
 
Haha, eftersom min älskade Nokia gick sönder, så har jag nu en urgammal Samsung som är sååå himla dålig, o jag tappar nerverna varje gång jag använder den, haha! Ful som stryk är den också. Ska köpa en ny så fort ekonomin tillåter.
 
 
 
"När ska du och Roy förlova er? Vad har ni för planer i livet? Ni kan ju inte bo i lägenhet hela livet eftersom du påstår att du e lantis? :) Bilder på lägenheten skulle också vara kul, du har lovat och lovat men bara satt upp några ynka bilder på detaljer men helhetsbilder!?
"
       
Första punkten kan vi väl hoppa över? ;) Vi har planer om att om några år bygga eget hus, på landet självklart, men ändå inte så långt ute i ödemarken. Jag skulle nog inte överleva nå många år till i lägenhet, under studietiden räcker gott & väl. Sen vill vi självklart ha barn nångång också, om det blir före eller efter husbyggandet, det får tiden utvisa. O så ska Roy troligtvis jobba som dataingenjör eller nåt sånt, o jag som inredningsdesigner ifall jag hittar en utbildning som passar.

Lägenhetsbilder har jag nog visat, en hel del redan, men visst, jag ska försöka fixa bättre helhetsbilder åt er. Håll ut... :)
 
 
 
 
"jag funderar på att tapetsera ett rum i vårt hus med samma tapeter som du gjorde i ert sovrum, tycker dom är så snygga :) men jag skulle gärna se en bild på hur det blev? vi har inte fått se nån på sovrummet än ;)"
    

    
Menar du dessa? Eller den randiga som jag gjorde åt mamma & pappa? 
Jag ska fixa fler bra bilder åt er, promise! :) 

   
Ps! Ni får gärna fortsätta ställa frågor, här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar