torsdag 3 november 2011

Skit

Efter läkarbesöket känner jag mig mest uppgiven och hjälplös. Så med risk för att det bara ska bli negativa inlägg så tänker jag inte blogga desto mer ikväll. Jag är i alla fall sjukskriven fram till söndag, och på måndag ska jag på en ordentlig läkarundersökning där dom ska reda ut ett och annat. Så nu ska jag bara ta hand om mig själv några dagar, för det behöver jag och det är jag värd.

Nu ska jag hämta ut ett Avon-paket från posten, som bl.a. innehåller en grej som jag ska lotta ut i en tävling åt er snart. Kanske jag drar igång den redan imorgon om jag hinner fixa klart allting innan dess..? Paketet innehåller även lite grejer åt mig själv som kommer att sitta väldigt fint just nu!

..Så nu kilar jag iväg till posten, och ni får lyssna på en fin låt ♥ 

5 kommentarer:

  1. Visst jobbar du på citymarket? Du har säkert inte så mycket påverkningsmöjligheter men VARFÖR finns det ingen snabbkassa? Int så trevligt när man ska ha fyra varor kl 6 på kvällen och alla köer är skitlånga och man vart man än far hamnar bakom nån med hela vagnen full.

    SvaraRadera
  2. Anonym} Ja, och nej. Jag har jobbat där i två veckor nu och har nog tyvärr inte mycket att säga till om. Vi är alltför lite personal i kassorna, men dom håller som bäst på att anställa mer folk. Så förhoppningsvis blir det snart bättre på den fronten!

    SvaraRadera
  3. you hang in there! jag vet själv hur jobbigt det är att gå omkring med en förstörd rygg. vi borde båda två verkligen sätta igång med tränandet!!! så fråga din fysio vad hon anser om vattenlöpning för dig o sen bestämmer vi bara att nu far vi ;)

    SvaraRadera
  4. Orsaken till att det inte finns snabbkassor i de flesta storköp här i nejden är enkel - det fungerar inte.

    Visst skulle det vara bra med snabbkassor, men kassörskan kan inte heller agera "polis" och säga till varje gång någon kommer med fler varor än man får ha.

    Skulle alla människor följa regeln max fem varor eller vad det nu brukar vara så skulle ju allt vara frid och fröjd, men så är det ju inte.

    Därav har de flesta affärer inte längre någon snabbkassa. Affären där jag jobbar fick klagomål för att det inte fanns, sen när vi testade fick vi klagomål för att det fanns folk som inte brydde sig i regeln och så fick vi kassörskor skäll om vi påpekade att en kund var i en snabbkassa med för många varor.

    Om man är less på att köa kan man gå till infon med respons. Då brukar oftast kassachefen ta in fler kassörskor och då går allt snabbare.
    I citymarkets fall i vasa så säger ju Sara att det är för lite anställda. När detta fixas till borde det gå mycket smidigare. :)

    SvaraRadera
  5. Okej, tack frö svar, synd att det inte fungerar. Det måste ju vara stressigt för kassörskorna också med sådär långa köer överallt, hoppas de anställer flera då.

    SvaraRadera