söndag 4 december 2011

Mitt forna jag /Stroke-relaterad frågestund

Jag kom att tänka på att jag ändrats otroligt mycket under de senaste åren. Både utseendemässigt och som personlighet. Eller ja, jag har alltid varit (och kommer alltid att vara) den envisa och högljudda tjejen som älskar att tjafsa med folk och gillar att bestämma, och som alltid pratar för mycket och har tusen tankar som snurrar i huvudet på samma gång. Men jag har blivit vettigare, blivit bättre på att tänka innan jag öppnar munnen (oftast) och vet hur man gör när man slappnar av (vilket jag inte hade en aning om hur man gjorde förut)(det var en kvinna som fick lära mig hur man gör då man slappnar av! Sick..) 
Ibland saknar jag mitt forna jag, men jag är såklart nöjd att jag tagit mig så långt, både personlighets-mässigt och efter min sjukdom. Jag skäms nog ibland då jag tänker tillbaka på vad jag ibland sagt åt folk, men det går inte att ändra på nu. Och egentligen ångrar jag ingenting. Om jag inte hade varit jag, så hade jag inte suttit här nu! 

Den här bilden är tagen i Oktober 2009, inte ens 1½ år efter min stroke. Där var jag såååå mycket sämre i skick än vad jag är nu. Allt jag gjorde (ja, t.o.m. att stå still) var en kamp. Alltid spände sig nånting fel så att det började göra ont, eller så tappade jag balansen. 
Såna saker kämpar jag med än idag, men det är såklart hundra gånger bättre nu än vad det var då.

Jag kände bara för att få skriva ner lite tankar sådär på morgonkvisten, jag vet att det är många av er som undrar mycket om min sjukdom. 

Om ni vill, så kan vi köra en frågestund som kretsar kring min stroke? Ni får fråga vad ni vill, så svarar jag på alla era frågor i ett skilt inlägg sen.

Puss på er! ♥ 

2 kommentarer:

  1. Vet du alls någon orsak till varför du fick en stroke?
    Du är verkligen en kämpe! :)

    SvaraRadera