måndag 6 februari 2012

-2

Underbart med lite mildare väder. Termometern i bilen visade -2 nu då jag kom hem från skolan. Dock blåser det som sjutton, speciellt här på Brändö där det alltid är blåsigt, men sånt får man ta :)
 
Jag sitter här med målarbyxorna på mig ännu, ska strax börja montera upp några skåpdörrar som jag tog hem.
 
Jag har slipat, bytt filter i sprutboxen och sprutmålat idag. Dock tog färgen slut då jag bara hade två dörrar kvar att måla (jag med min tur alltså....) så jag hann inte bli helt klar. Men det känns grymt skönt att jag hunnit såhär långt nu i alla fall.
 
Alla lådfronter (som ni redan fått se) och två skåpdörrar är redan på plats, och nu tog jag hem fyra skåpdörrar till som ska skruvas upp idag. Sen har jag tre dörrar som ligger på torkning i skolan, och ännu två som jag alltså inte hann måla eftersom färgen tog slut. Det tar sig! :) 
Ska börja skruva fast handtagen nu och montera upp dom som jag tog hem.
  
Här får ni ett par bilder på min halvfärdiga datahörna. Bordet ska troligen målas vitt, och så ska det komma upp en bild på väggen som jag ska få av Linda, som hon tagit på en av våra fotograferingar.
Bordet är fullproppat med saker redan. Så typiskt mig, haha.

8 kommentarer:

  1. snyggt rum! Men jag vet inte om jag skulle måla bordet vitt. Nu smälter det in lite i väggen och det är ju delvis positivt. Tycker jag. Avvakta några dar i alla fall å se hur det känns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller helt med om att det passar bra som svart! tror det sku sticka ut för mycket om det var vitt. släng istället dit nån vit detalj - en sittdyna, en vas, en fotoram - vad som helst!

      Radera
    2. ja precis! Vit duk eller vit dyna eller nåt annat vitt men svart bord o svart stol!

      Radera
    3. Tack för era åsikter, jag tror jag har fixat som jag vill ha det nu :):) Pics coming up!

      Radera
  2. Haha ÄLSKAR missen på andra bilden!
    Och fint bord, är på jakt efter nått liknande att ha som skrivbord så man slipper sitta ihopsjunken och få ont i ryggen.
    Jag tycker du ska måla det vitt om du känner fört, jag har ju visserligen en förkärlek till färgen vit men jag är övertygad om att det skulle bli väldigt snyggt om det var vitt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hon ska va med överallt :D Ja, verkligen skönt att få sitta ordentligt! :)

      Radera
  3. Jag håller åxå med övriga att bordet är supersnyggt som det är, svart alltså! :)

    SvaraRadera