tisdag 15 maj 2012

Tungt

Jag är förkyld på alla vis man kan va.. Det saknas bara en ögon- eller öroninflammation.
Så ja, jag är lite off just nu.

Trots att jag är allt annat än frisk så har jag varit i fähuset både i morse och nu ikväll. Inget skit-mockande eller sånt, utan jag har diskat mjölkmaskiner & trasor och grejat på med lite sånt som inte är så tungt i mjölkrummet, eller "mjölkkammarn" som vi kallar det.
  
Eftersom jag inte har kunnat göra så mycket på sistone, mest pga. foten som jag bröt, så känns det bra att åtminstone kunna hjälpa till med sånt som jag klarar av. Snart börjar vi ploga och harva, så då finns det att stå i. Pappa har kört några lass med dynga till en åker nu som ska nerplogas så fort som möjligt.
Dock måste jag vila tills jag mår bättre, så troligen blir det inget tungt jobbande för mig den här veckan.
  
Nu ska jag kolla klart gårdagens BB-avsnitt som lämnade på hälft här tidigare. Sen ska jag sooooova! 
Godnatt på er 
Bilden är lånad härifrån.

2 kommentarer: