torsdag 16 augusti 2012

Svar på kommentar -träning

Jag fick en kommentar på det här inlägget som löd: "Vad ska du träna då?" 
..så jag tänkte ta och svara på det :)

Roys lillasyster studerar till personlig tränare och håller på att göra upp ett träningsprogram åt mig. Fr.o.m. september är det tänkt att jag ska börja träna, främst för att jag ska bli starkare och mer uthållig. Det kommer antagligen att bli gym 2ggr/vecka och cykling eller löpning 2ggr/vecka, plus promenader. En hel del med tanke på att jag inte brukar träna så ofta, men om man vill se snabbt resultat så är det bara att kämpa på.

Jag har alltid varit stark, men på senaste tid så har jag känt att jag inte orkar lika mycket som förut, så nu vill jag ta tag i det och verkligen ge järnet. Jag kommer kanske att börja äta extra protein också (förutom det som finns naturligt i maten) för att hjälpa musklerna lite på traven.
..Och såklart ska jag tänka på kosten också, så att jag inte slänger mig på soffan och trycker in en hel chokladplatta efter varje träning "bara för att jag är värd det".. Haha ;)

Har ni några tips som ni sitter och pantar på så får ni mer än gärna dela med er, all pepp behövs!! ♥ 
Tumblr_m11n3n1kjt1r2h5cko1_500_large
Pics from Weheartit♥ 

3 kommentarer:

  1. Ja har massor me proteinshake "recept" på lager som jag dricker 2 gang om dan!:)
    + att föri ja tränar så tar ja en tesked creatin som gör att man orkar länger!:)

    SvaraRadera
  2. Jag bruk få rikti myki sötsug efter maten! Så för att koma ifrån he så gar ja å borstar tändre direkt efter kvällsmaten! :) Man vill ju helst int ita na bakett man ha borsta tändre, å även om man sko så sko e ju int smaka na goo ;)

    SvaraRadera
  3. Creatin finns att köpas i vanli matbutikre om man int vill beställ ett från tex mass.fi eler fitnesstukku.fi :)

    SvaraRadera