söndag 9 september 2012

Plågoandar

Då man bor på landet (och om man dessutom har kor eller grisar) så får man lära sig att leva med miljontals flugor om somrarna. Ja, miljontals! Dom är överallt, och dom är såååååå jobbiga. Speciellt då man ska sova och dom kommer och kryper i näsan, på munnen, i öronen... Man bränner ju propparna tillslut!

Men ja, nu är det ju inte sommar längre, så plågoandarna har ju minskat med 99% vid det här laget - MEN! Dom som finns kvar är sjukt jobbiga. Alltså mycket värre än dom är om somrarna. Dom bits, kittlas, och är allmänt irriterande. Inatt vaknade jag säkert femton gånger av att jag hade en fluga i ansiktet. Jag satte mig upp, slog ihjäl den (nej, kom inte och reta upp mig då jag sover!) och la mig ner igen. Hann precis somna om så kom en ny skitunge och tafsa mig i facet. Satte mig upp, slog ihjäl den, hann somna om, och så kom en ny... And so on. Hela natten. Nej jag tror faktiskt inte att femton gånger räcker till. Jag var nog inte så trevlig att sova med inatt. Och nej, man blir aldrig van, inte ens fast man bott på landet hela livet.

Så, det jag ville säga var att jag är trött idag. Trött och allmänt irriterad.
Googlebild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar