lördag 16 februari 2013

Pensionärsfasoner

Vilken tur att jag är ledig idag. Jag är nämligen så sjukt trött, går runt i min blommiga pyjamas än. Usch för sånahär dagar.. Jag slocknade på soffan och vaknade ett par timmar senare av att telefonen ringde. Folk vill tydligen ha ut mig ikväll. "Är du aldrig ut och röjer?" frågar folk av mig nu & då. Nej, det är jag inte. Några gånger om året bara. Ikväll vill jag bara ligga på soffan med en godispåse och se nån bra film. 
 
Tack för att ni frågar, och att ni försöker. Men tyvärr, jag är inte på topp idag. Inga pengar har jag heller, det kostar att va ut och röja. Jag lägger hellre mina pengar på leksaker åt katterna och godis åt mig själv. Jepp. Undrar ni nu då hur mina lördagskvällar kommer att se ut då jag är 70? Ja, då kommer jag att va röjar-drottning medan alla andra sitter hemma i sina gungstolar och bannas åt sticksömen.
 
Nu ska jag tvinga ut både mig & gubben på en promenad till butiken. Här ska det handlas lördagsgottis!
Tumblr_l5g2468ajb1qbovywo1_500_large
weheartit.com

2 kommentarer:

  1. Var o en gör som man själv vill. Men hur är det med killen din, är han också likadan som du eller vill han ut och röja? Det kan ju bli tungt om man har helt olika viljor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är nu & då ute och festar med sina kompisar, och det låter jag honom göra! :) Visst är vi ute tillsammans också, men det är rätt sällan. Han är inte som de flesta andra i vår ålder, som är ute och festar varje helg (vilket jag är glad över), så då han väl vill ut så låter jag honom såklart fara! Vi har nog aldrig bråkat om nåt sånt, så det fungerar nog bra såsom vi har det :)

      Radera