söndag 21 mars 2010

BESÖK

Jag vaknade upp hos älskling i morse. Jag tvingades stiga upp ganska tidigt o åka hem till Kovjoki, för att sen fortsätta mot Vasa. Påväg dit hände en rolig grej- Jag stannade i Oravais för att tanka o handla lite. Sen åkte jag vidare mot Vasa, körde om några "väglöss" som pappa kallar såna som kör underhastighet, o plötsligt så körde jag bakom mamma, pappa, o mina yngsta småsyskon :O "Hur sjutton gick det här till?", tänkte jag, o ringde mamma. För så vitt jag visste så borde dom nu inte vara påväg 80 km hemifrån denhär tiden, då dom ännu ska i fähuset mot kvällen. Då mamma svarade, så skrattade hon bara. Det var nog inte meningen att jag skulle få reda på att dom var på väg till mitt. ;] Haha.. Så vi körde efter varann, o så kom dom till mitt på "överraskningsbesök" & kaffe. Jag älskar överraskningar, o jag sitter ännu o flinar åt deras påhitt ;]
Efter kaffet så åkte vi hela högen iväg till prisma för att handla lite. Jag var i akut behov av säkerhetsnålar, men hittade dom ingenstans. Jag frågade flera butiksbiträden om dom hade såna, men ingen visste vad säkerhetsnålar var för nåt :O Tillslut var det en medelålders kvinna som jobbade där, som efter många om och men förstod vad jag menade. Vid det laget var jag ganska stressad... Heter det inte säkerhetsnålar på riktig svenska? Eller var det bara dessa människor som inte var riktigt klar i bollen? Nåja, jag fick mina nålar till slut.

Sen var vi alla hungriga, så vi besökte McDonald's o åt oss mätta. Sen åkte jag hem till min lya, o resten åkte den långa vägen hem till Kovjoki.

Jag började prissätta kläder, skor, filmer osv. som ska säljas på loppis. Sen åkte jag med en del in till Wasa Citykirppis, o plockade upp det på mitt bord som jag hyr i en vecka fr.o.m. idag. Jag har en hel drös ännu som ska köras dit, men jag tycker att det ser snyggare ut med ett bord som inte är helt överfullt med saker. Så jag kommer att fylla på vartefter nånting blir sålt.

Kvällen ska spenderas framför TV:n och datorn. Jag ska sitta uppe länge, är nämligen ledig imorgon. Då ska jag sova så länge jag bara kan, sen ska jag ut på stan och uträtta några ärenden, o kanske åka till gymet.

Nu ska jag se Parlamentet, sen hoppar jag i duschen, o så fortsätter jag mitt blogg-läsande och TV-tittande :]

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar