fredag 22 oktober 2010

JAG TYCKER TILL OM KVÄLLENS IDOL


Ikväll var det Beatles-tema i Idol. Själv är jag inget stort fan av Beatles, så jag hade inga höga förväntningar alls inför uppträdandena ikväll... Men klart att jag kollade ändå! Fick ju inte missa Minnahs revansch ;) O så ger jag ju som vanligt mina åsikter om alla kvällens uppträdanden här på bloggen. O kom ihåg att detta är mina åsikter, ni får gärna säga emot o kritisera, men kom ihåg att alla har rätt till sina egna åsikter! :)

Geir Rönning
 -Love me do
Tråkigt uppträdande tycker jag.. Kanske beror på låtvalet. Men jag börjar bli trött på Geir nu alltså. O varför är han ens med i Idol? Han är ju en artist redan från förr liksom?! 

Jay Smith
 -A hard day's night
Bra som vanligt, har inget att klaga på!

Elin Blom -
Can't buy me love
Klent tycker jag.. Hon kan bättre! Jag börjar se fler & fler svagheter i hennes röst för varje vecka..

Olle Hedberg
 -Helter skelter
Han bara mumlar ju?! Nej, detta var inte alls bra. Han bara flamsar runt o är kvar bara för att alla fjortisar röstar på honom.. Har jag inte rätt? Nej, ut med Olle!

Minnah Karlsson -
Twist and shout
Så skönt att hon är tillbaka o visar alla vad hon går för och att hon förtjänar att vara kvar i tävlingen! Hon har bara haft några timmar på sig att öva inför kvällens uppträdande, o ändå var hon så sjukt sjukt bra! Go Minnah!

Linda Varg
 -Ticket to ride
Helt okej, lite stelt. Men den här låten framhävde hennes röst bra tycker jag.

Andreas Weise -
All you need is love
Hans bästa framträdande hittills!

Daniel Norberg -
The long and winding road
Jag vet inte vad jag ska tycka.. Bra röst som vanligt, men lite tråkigt låtval kanske?

Linnea Henriksson
 -Help!
Hon har så speciell och fin röst, så hon skulle ju faktiskt kunna göra ett riktigt grymt framträdande, men hon bara flamsar runt och är just sooo over the top! 

Kvällens bästa: Minnah
Kvällens sämsta: Olle


Vad tycker ni om att Alice hoppade av Idol, o att Minnah fick komma tillbaka? Själv tycker jag att det är bra att Alice hoppade av om hon ändå inte ville vara kvar. O Minnah har ju från början varit en av mina favoriter, så jag tycker bara att det är kul att hon är tillbaka!
Nu hoppas jag bara att hon får vara kvar till slutet o stå som finalist i Globen 

VEM VILL NI SE I FINAL? Jag vill helt klart se Jay och Minnah i final Globen i december!



Vill ni förresten att jag fortsätter skriva mina åsikter om Idol varje vecka? Eller tycker ni bara att det är onödigt?

7 kommentarer:

  1. angående geirs deltagande i idol: han är en fullfjädrad artist men vill ju ha karriär också. Därefter är ju idol idealiskt.
    Hoppas bara inte att han vinner, knappast vill han ens ha de låtar som han då sku påtvingas sjunga in....
    Ikväll var han faktiskt tråkig.

    SvaraRadera
  2. Nåja, du har rätt. Men jag tycker ändå att nån annan, helt oerfaren person med artistdrömmar skulle ha kunnat få chansen att bli känd istället för Geir, som redan är färdig artist o därmed inte kan bli så mycket bättre än vad han redan är. Idol är väl till för att man ska utvecklas o bli bättre för varje gång..? Nåja, man kan ju se på det på olika sätt :)

    SvaraRadera
  3. Jo, he e allti rolit att få veta aders åsikter å :) Vi had en deil olika men he e ju he som e det bästa me åsikter ^^ Va tyckt du om att Linda åkt ut?

    SvaraRadera
  4. Jo en del olika, men en del tyckte vi lika om :)
    Linda har aldrig varit en favorit för mig, men Olle sku ha kunnat åka ut före tycker jag.. Va tyckte du? :)

    SvaraRadera
  5. Linda va en favorit fö me från början men vart et tidin ha gaji så har on ju bara blivi sämber, tyvärr.. Men Weise, Olle å Geir sko no ha kuna åk ut fyri hennar!

    SvaraRadera
  6. Ni klagar på att Geir redan har en karriär, ta å se på vad andra i idol hunnit med också, t.ex. Linda har redan sjungit in skivor, och flera har ju band som spelat ganska ofta ich till och med är lite kända.

    SvaraRadera
  7. Dock hadd ju Elin vari sjuk heila vikon, så he e förståeligt från min sido.

    SvaraRadera