söndag 3 oktober 2010

LAXEN ÄR I UGNEN

Godmorgon! Jag har nyss vridit på potatisen o slängt in laxen i ugnen. Roys mamma for iväg in till stan med ungarna en sväng, så jag lovade att sköta om maten så länge de är borta. Då de kommer hem tillbaka så ska vi äta, o så måste jag & Roy börja söka oss till Kovjoki sen så småningom, för lillebror ska ju som sagt ha kalas idag. Han måste ju passa på så länge alla är hemma, fastän han fyller år först på onsdag. Så med andra ord; Alla vi utflyttade (jag, Marianne & Anna) + våra pokvänner & sambos ska fira lillebror idag tillsammans med resten av familjen. Mysigt! :)
På menyn står marängtårta fylld med hallon & choklad, samt brownies. Allt detta bakade jag igår. Jag måste se till att äta mig mätt på lax & potatis nu före, så att det inte blir så mycket av det söta sen.

Efter kaffe (läsk) & dopp, så bär det av mot Vasa. Inför kvällen har vi ännu inga planer, vi tar det som det kommer. Bäst så :)

Ha en bra dag, så hörs vi lite senare!

2 kommentarer:

  1. Om lillebror fyller denna onsda så fyller vi ju på sama dag han å jag ^^ såndi onödi info, men entå ;)

    SvaraRadera
  2. hur har du fixat det där med "reaktioner" ? :o

    SvaraRadera