onsdag 26 januari 2011

8 SANNINGAR, 2 LÖGNER -SVAREN

1. Jag skurar hellre wn;n än att laga mat. 
Ja, faktiskt. Jag skurar gärna wc;n då det behövs, men däremot får Roy gärna laga maten, vilket han också gärna gör. Så det är oftast Roy som står för maten, medan jag städar osv. :}
 2. Jag har haft en bit av akillessenan (hälsenan) avskavd. 
Ja, i samband med att jag fick lastpallen över benet då muskeln blev krossad ..Så blev också akillessenan avskavd en bit. Inte skönt! O jag har ännu ont efter det fast det är över 3 år sen..!
 3. Så fort jag får tillfälle så ska jag hoppa bungyjump. 
Aldrig i livet! Jag är så sjuuukt höjdrädd så ni anar inte! Jag törs inte ens hoppa från 3 meter i simhallen...
 4. Jag har brottats med en 250 kilos gubbe.
{Den här historien har jag tagit bort, den upprörde för många. Men jag står fast vid att det var han som gjorde fel, även om jag kanske sen betedde mig lite omoget.. O inget illa menat åt nån annan än den där gubben! Jag ber om ursäkt om nån tog illa upp av det jag skrivit, det var absolut inte menat så!}
 5. Då jag var liten så sov jag med böcker, pilar och stenar. 
Ja, haha. Varje kväll innan jag gick o la mig så plockade jag ihop lite stenar & pilar och tog böckerna ur bokhyllan o gick o la mig tillsammans med grejerna. Varje gång försökte mamma & pappa såklart ta av mig grejerna, men jag började alltid gallskrika, så till slut lät dom mig somna med det, o så fort jag somnat så plockade dom bort allt. Hahaha, jag var kanske 2-3 år då ;D
 6. Jag simmade inte en enda gång sommaren 2010.
Nej, det gjorde jag faktiskt inte. Jag var på stranden några gånger, men jag hade så fullt upp med jobb & allt, så jag hann inte sola nästan alls. O jag gick i vattnet till knäna ett par ggr, men jag simmade aldrig. Jag får ta igen det nästa sommar! ;}
 7. Jag tog körkort då armen ännu var delvis förlamad.
Japp, då jag började bilskolan så höll sig inte vänster hand på ratten ens. Den ramlade hela tiden ner i knät. Så det var sjuukt jobbigt i början, men för varje körlektion som jag tog, desto starkare blev jag i armen, o till slut kunde jag t.o.m. svänga i en brant kurva eller korsning med endast vänster hand på ratten!
 8. Jag har bucklat en ferrari.
Nej, det har jag inte, o tack gode gud för det! Inget man skulle vilja vara med om precis... ;}
 9. Jag älskar utmaningar o låter inget stoppa mig då jag är i farten.
Då jag bestämmer mig för nåt så ser jag till att få det genomfört på ett eller annat vis! Jag är envis som faaaasiken o ger mig aldrig!
 10. Jag har ridit på en ko. 
Yes, det har jag! Då jag var mindre o strosade runt i kohagen, så kom jag på idén. Så jag satte mig upp på en ko som låg, o jag vänjde henne med att ha nån på ryggen. Till slut gick hon några steg med mig på, men jag vågade dessvärre inte sitta kvar speciellt länge. Det gäller att ha respekt för dom stora djuren!
 

..Så det är alltså punkt 3 & 8 som inte stämmer. Dom som gissade rätt var; Linda, Ullis & Sussu.
Tack till alla som vågade gissa! 

4 kommentarer:

  1. att kalla en okänd människa i en matkö för fetto är så otroligt omoget. usch. och vadå 250 kilo, vägde du honom också eller?

    SvaraRadera
  2. Anonym} Ja, omoget kanske det var, men man gör bara inte så som han gjorde! O nej, vågen hade jag ju inte med mig precis, men om du skulle se honom skulle du fatta. En sån som tappat greppet om livet för längesen!

    SvaraRadera
  3. Anser du att människan har tappat greppet om livet när hon väger 250 kg?

    SvaraRadera
  4. Anonym} Ja, men inte bara därför. Utan mest pga beteendet. Han trodde, att bara för att han var mer än dubbelt större än alla andra, så kunde han beté sig hur som helst "för ingen skulle ändå våga säga ifrån".

    SvaraRadera