torsdag 20 januari 2011

KVITTRANDE KATT & TRÄNINGSSUG

Jag orkar inte krångla med bloggen mer nu, det får vara bra såhär tillsvidare. Orkar inte tänka mer ikväll, det börjar ju bli sent. Jag sov en stund på dan idag också, så jag är inte så värst trött än. Men snart blir det nog läggdags ändå.

Nelly löper igen, suck. Hon springer runt o låter som en fågel! Tjattrar, kvittrar, purrar & piper. Haha, stackars sötnosen 

Som ni säkert förstår så är jag hemma ännu imorgon. Jag har haft en grym huvudvärk idag, samt lite illamående och stegring nu ikväll. Så jag ska nog inte anstränga mig mer än nödvändigt än, för att undvika att bli ännu sjukare. O dessutom vill jag inte smitta ner alla andra heller, jag är förvånad över att Roy inte har blivit sjuk än. Jag hoppas att han inte blir, för det är inte roligt alls då han spyr. Det ska ni veta!.. Usch, jag spyr hellre själv än att ligga o höra på honom, det är så hemskt.

Imorgon, om jag mår bra & orkar mig ut, så ska jag fara en sväng till Fpa för att kolla om dom kommit nån vart med rehabiliterings-grejen. Vågar inte ens hoppas på att det blir av.. Jag litar inte ett dugg på Fpa längre! Men liite mer skulle jag tycka om dom ifall dom skulle dra tummen ur röven o göra nåt åt detta. Det skulle uppskattas! Nåja, jag ska inte säga nåt förrän jag vet nåt mer, jag kanske skriver mer om detta imorgon.

Nu är jag grymt sugen på att träna, som alltid då jag är sjuk. O så vill jag börja på med Lchf igen, men jag vågar inte. Är så rädd för att misslyckas igen. Jag har två alternativ om jag vill komma i form; Lchf & lite träning, eller vanlig kost (inkl. sötsaker ibland) & hårdare träning. Jag är lite kluven alltså. Drömmen vore ju att kunna unna sig godsaker då man vill, men ändå komma i form. Då krävs det en hel del träning. Men så är ju Lchf så smidigt, att man behöver ju inte träna alls egentligen, o ändå rasar kilona. Det är chokladen som är problemet för mig. Varför måste choklad vara så äckligt gott? Åh..

Nej nu ska jag sluta noja o göra nåt åt saken istället! Jag ska först fokusera på att bli frisk, o sen får vi se hur det blir med träningen & kosten och allt det där. Jag har ju några dagar på mig att fundera nu, ska väga upp med fördelar och nackdelar o försöka komma fram till nåt.

Nog babblat nu, nu ska jag så småningom gå o lägga mig. Vi hörs imorgon! 
Så här har jag sett ut idag. Håret ser gult ut, jag skyller på webcamen.

3 kommentarer:

  1. Tycker man skall i 99 fall av 100 satsa på att träna och faktist äta normalt, men i mindre mängd.

    Det som gäller vid viktnedgång är kilokalorier in och kilokalorier ut. Altså du skall förbränna mera än vad du stoppar i dig. Ingen diet är magisk att du kan stoppa i dig flera kalorier än vad du förbrukar.

    Sen kan olika dieter ha bättre eller sämre mättnadskännsla. Men då man går på diet får man oftast gå hungrig i alla fall en stund om dagarna, det är inget man dör av. Utan det är ett faktum.

    Sen vill jag förståss lägga ett slag för att man kan äta en del fullvärdigt protein och måttligt med fett. Sen fylla ut med sallad, eller i bästa fall lite mera kaloritäta kolhydrater om din dagliga förbrukning tillåter detta. Det brukar ge bra mättnadskännsla åt de flesta.

    Sen tror jag på styrketräning i kombination av en diet. Du vill inte förlora all din muskelmassa för det gynnar inte dig något.

    Tänk på framtiden, mera muskler betyder att du kan äta mera. För muskler kräver mera energi än fett.

    Nu säger jag inte att du behöver bli en bodybuilder, men muskler hämmar alltid välmående och som jag sa kan du äta mera i fortsättningen.

    Just my 2 cent.

    SvaraRadera
  2. Kanski du sku böv kaster kissona diin så behöver di int ha så hormonångest vi löipona? :)
    Nelson bleiv dessutom jättegosi tå ja kastrera ha. :)
    O på honkattre minskar i risken fö livmoderinflammation om ja minns rätt.
    Här e en bra länk: http://www.kattstatus.se/sida1.html

    SvaraRadera