söndag 27 februari 2011

Vad använder jag för smink?

Jag fick en fråga om vad jag använder för smink. Egentligen är jag nog inte rätt person att göra ett sånthär inlägg eftersom jag inte alls bryr mig om märken o sånt, o allt är bara en salig blandning av olika sorter osv, men här kommer det i alla fall; 

Just nu använder jag en foundation från Dermoshop (nere i högra hörnet) som heter "Devoted natural matt foundation" som är för ljus hy. Dock täcker den inte så bra som jag önskar, så jag har tänkt köpa nån mineralfoundation o prova på det istället. 
Mascaran på bilden är superbra, o den kom faktiskt med en Solo-tidning nu nyligen. Den är av märket "Laura Key", o är min favorit för tillfället. Annars älskar jag också Avons mascaror, alla jag provat hittills har varit super!
Läppomadan är ett helt vanligt från Mirame med mintsmak. Absoluta favoriten av läppomadan!
Ögonskuggepaletten kommer från Avon o innehåller 8 härliga färger. Detta använder jag dock endast om jag vill känna mig lite extra fin.
Eyelinern använder jag väldigt sällan, men den är super! Den är av märket "Rimmel London" och heter "Flash eyeliner".
Rougestiftet (uppe i högra hörnet) kommer från Victoria's Secret och är bästa rougen jag nånsin provat! Dock använder jag det rätt sällan, jag glömmer oftast bort att kleta på det, haha.

Sådär, det var en salig röra som sagt, men nu vet ni i alla fall vad jag använder för produkter :)

Ni får gärna ge mig tips på nån bra mineralfoundation om ni har provat nån sån 

1 kommentar:

  1. Oh jag fick också den mascaran med i tidningen men har inte testat den än! Kanske ska ta och göra det! Sitter den hela dagen utan att smula sig?

    SvaraRadera